ایران هنوز تصمیمی درمورد خارج‌شدن از پیمان منع سلاح هسته‌ای نگرفته است

© Fotolia / Curioso Photographyایران هنوز تصمیمی درمورد خارج‌شدن از پیمان منع سلاح هسته‌ای نگرفته است
ایران هنوز تصمیمی درمورد خارج‌شدن از پیمان منع سلاح هسته‌ای نگرفته است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه ایران اعلام داشته است که تهران تا هنوز تصمیمی مبنی بر خارج‌شدن از پیمان منع گسترش سلاح هسته‌ای نگرفته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری ایسنا، عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنان در مورد اخباری که روز گذشته در رسانه‌ها به نقل از حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در انگلیس مطرح شده مبنی بر این‌که این احتمال وجود دارد که ایران پیمان منع گسترش سلاح هسته‌ای NPT خارج شود، اظهار کرد: "آقای بعیدی‌نژاد روز گذشته توضیحاتی را در مورد صحبت‌های خود ارائه کردند و گفتند که سخنان مطرح شده به این معنا نیست که ایران چنین تصمیمی را اتخاذ کرده یا به این سمت می‌رود بلکه همان‌طور که ایشان اشاره کردند آقای بعیدی‌نژاد طیفی از نظرات مختلف کشور را مطرح کرده بودند".

عراقچی: ایران تحت هیچ شرایطی تسلیحات هسته‌ای تولید نمی‌کند  - اسپوتنیک افغانستان
عراقچی: ایران تحت هیچ شرایطی تسلیحات هسته‌ای تولید نمی‌کند

وی افزود: "فعلا جمهوری اسلامی ایران تصمیمی برای خروج از NPT  ندارد و گام‌های ایران برای کاهش تعهدات برجامی‌اش حساب‌شده است. ایران سناریوهای مختلفی را طراحی کرده و براساس مقتضیات زمان و اقدامات طرف مقابل، اقدامات مورد نظر خود را عملیاتی می‌کند و باید  به آینده فرصت داد و دید که اوضاع به چه سمتی می‌رود".

در ماه می سال جاری، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو از عواقب خارج‌شدن تهران از پیمان منع گسترش سلاح هسته‌ای، هشدار می‌دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала