انتقاد پدرام از آغاز تصفیۀ قومی در وزارت خارجه

© Photo / Twitter/mfa_afghanistan انتقاد پدرام از آغاز تصفیۀ قومی در وزارت خارجه
 انتقاد پدرام از آغاز تصفیۀ قومی در وزارت خارجه   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده مردم هرات مدعی شد که پس از برکناری صلاح‌الدین ربانی سرپرست‌ قبلی وزارت خارجه، تصفیۀ قومی در این وزارت آغاز شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جمهور، حبیب‌الرحمان پدرام نماینده مردم هرات در نشست امروز دوشنبه (20 عقرب) مجلس ادعا کرد که ادریس زمان سرپرست جدید وزارت خارجه تصفیه‌ای قومی در این وزارت به راه انداخته است.

آقای پدرام بیان داشت:"تصفیه‌ای قومی در وزارت خارجه جریان دارد و ادریس زمان سرپرست کنونی این وزارت، کارمندانی را که مربوط به یک قوم خاص نیست بر خلاف قوانین نافذه کشور و بر بنیاد سلیقه‌ای شخصی، منفک می‌کند."

او با اشاره به اظهارات رییس جمهور که گفته بود عدالت عمری را در افغانستان پیاده می‌کند، هشدار داد که افغانستان سرزمین متعلق به مردم افغانستان است و هیچ کس حق ندارد بر خلاف قانون اساسی و بر بنیاد مفکوره تک قومی بر این سرزمین حکومت کند. اما؛ برخی نمایندگان دیگر به این اظهارات آقای پدرام واکنش نشان داده و از سرپرست وزیر فعلی وزارت امور خارجه حمایت کردند.

صلاح‌الدین ربانی  - اسپوتنیک افغانستان
دلیل استعفای وزیر امور خارجه افغانستان چیست؟

لیلما حکمی یک عضو مجلس در این خصوص گفت: "آنانی که ادعا دارند سرپرست وزیر خارجه خلاف قانون دست به اصلاحات در وزارت خارجه زده‌اند بفرمایند که کدام کار صلاح‌الدین ربانی که چندین سال خلاف قانون رهبری این وزارت را برعهده داشت، بر بنیاد پالیسی خارجی دولت عمل کرده است."

فرزانه کوچی عضو دیگر مجلس نیز تاکید کرد که نمایندگان نباید هر موضوع اصلاحی را قومی بسازند.

این در حالی است که صلاح الدین ربانی سرپرست قبلی وزارت خارجه حدود 20 روز پیش از سمتش استعفا کرد و رییس جمهور ادریس زمان معین سیاسی این وزارت را به عنوان سرپرست در این وزارت گماشت.

با این حال ارگ ریاست جمهوری اعلام کرده که اصلاحات گسترده در وزارت خارجه را اعمال خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала