واکنش روسیه به قتل بنیانگذار سازمان "کلاه سفیدها"

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت امور خارجه روسیه
وزارت امور خارجه روسیه  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه نكات مربوط به دخالت مسكو در مرگ بنیانگذار کلاه سفید را رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه ادعاهای مطبوعات بریتانیا مبنی بر دخالت مسکو در کشته شدن جیمز لو مزور یکی از بنیانگذاران سازمان "کلاه ایمنی سفید" ، فعالیت در شرق میانه ، به ویژه در سوریه، را مطالعه نموده آنرا بی اساس دانسته است.

کشته شدن بنیانگذار سازمان «کلاه سفیدها» در استانبول   - اسپوتنیک افغانستان
کشته شدن بنیانگذار سازمان «کلاه سفیدها» در استانبول

در یک از صفحه فیس بوک وزارت خارجه روسیه ، به ویژه خاطرنشان می شود که در 11 نوامبر ، روزنامه The Independent مقاله ای را منتشر کرد: "جیمز لو مزوریر: بنیانگذار بریتانیایی "کلاه سفید ها"، پس از اتهامات جاسوسی توسط روسیه درگذشت." در صفحه اینترنتی وزارت خارجه روسیه آمده است: "این حادثه با اظهارات اخیر مارییا زخارروا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در 8 نوامبر، با افشای فعالیت های اطلاعاتی بریتانیا مرتبط است. بر علاوه این اطلاعات مغرضانه ارائه شده است - نکات مستقیمی در مورد دخالت مسکو در این واقعه وجود دارد". 
در همین حال ، همانطور که از سوی وزارت خارجه روسیه ذکر شده است ، اولین اظهار نظر رسمی دیپارتمنت اطلاعات و مطبوعاتی وزارت امور خارجه روسیه در مورد "وابستگی و مشارکت دیپارتمنت ها در کلاه سفید" توسط ج.لی در اوایل سال 2017 منتشر شد.  
وی گفت: "از سال 2016 ، وزارت امور خارجه روسیه با استناد به شواهد غیرقابل انکار درباره مشارکت این کشور در فعالیت های سازمان های تروریستی ، توجه جدی جامعه بین المللی را به جنایات بدبینانه سازمان شبه بشردوستانه کلاه سفید ها جلب کرده است. 
 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала