کشته شدن بنیانگذار سازمان «کلاه سفیدها» در استانبول

© AFP 2023 / Abdulmonam Eassa کشته شدن بنیانگذار سازمان «کلاه سفیدها» در استانبول
کشته شدن بنیانگذار سازمان «کلاه سفیدها» در استانبول   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه‌های محلی ترکیه خبر می‌دهند که جسد بنیانگذار سازمان افراطی «کلاه سفیدها» در خانه‌اش در استانبول پیدا شد و شواهد اولیه حکایت از خودکشی وی دارد.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه‘Sözcü’ که یکی از بزرگترین روزنامه های مخالف ترکیه است، از پیدا شدن جسد «جیمز ادوارد موسوریر» بنیانگذار سازمان افراطی «کلاه سفیدها» در خانه‌اش در استانبول ترکیه خبر داد.

اداره پلیس استانبول می‌گوید که جسد بنیانگذار کلاه سفیدها در منطقه «بی اوغلو» در مقابل آپارتمانش پیدا شده است و تحقیقات اولیه حاکی از آن است که وی ظاهراً خودکشی کرده است.

کلاه‌سفیدها، سازمانی برای کمک‌های داوطلبانه است که از سوی کشور های غرب حمایت می‌شود و هدف خود را برای نجات غیرنظامیان در مناطق جنگ اعلام نموده ، اما مقامات سوریه آنها را به داشتن ارتباط با افراط گرایان و انجام اقدامات تبلیغاتی خصمانه متهم می‌کند.

وزارت امور خارجه روسیه اخیراً از احتمال ارتباط بنیانگذار کلاه سفیدها با گروه تروریستی القاعده خبر داده بود و گفت: «یکی از بنیانگذاران کلاه‌سفیدها، جیمز موسوریر است. او یکی از افسران سابق اطلاعاتی انگلیس و به طور خاص سرویس «ام آی ۶» بوده است.

وزارت امور خارجه روسیه، فعالیت کلاه سفید هارا را جزء یک کارزار اطلاع رسانی برای سرکوب مقامات سوریه خواند و اعلام کرد که فعالیت‌ گروه موسوم به «کلاه سفیدها» که تحت کنترل معارضان سوری است ،  با هدف انتشار اطلاعات دروغ و نادرست درباره شرایط سوریه و دولت آن صورت می‌گیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала