جمع‌آوری اطلاعات پزشکی امریکایی ها توسط گوگل

© REUTERS / Dado Ruvicجمع‌آوری اطلاعات پزشکی امریکایی ها توسط گوگل
جمع‌آوری اطلاعات پزشکی امریکایی ها توسط گوگل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شرکت گوگل برای اجرای یک پروژه محرم، بی سروصدا و بدون جلب رضایت پزشکان و بیماران در حال جمع آوری اطلاعات پزشکی میلیون ها امریکایی است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه  Wall Street Journal شرکت گوگل در چارچوب یک پروژه محرم با مشارکت یک شرکت بزرگ خدمات بهداشتی و درمانی در امریکا، اطلاعات پزشکی میلیون‌ها شهروند این کشور را به طور مخفیانه جمع‌آوری کرده است.

اطلاعاتی که جمع‌آوری شده، شامل نام، تاریخ تولد، سابقه بستری شدن بیماران، نتایج آزمایش‌ها، معاینات و تشخیص‌های پزشکی میلیون‌ها امریکایی در ۲۱ ایالت این کشور است.

گفته شده است گوگل سال گذشته با همکاری شرکت «آسنشن» طرح موسوم به Project Nightingale  را عملیاتی کرد. آسنشن دومین سیستم خدمات بهداشت و درمانی را در امریکا دارد.

تغییر لوگوی گوگل به افتخار صدمین سالگرد استرداد استقلال افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
تغییر لوگوی گوگل به افتخار صدمین سالگرد استرداد استقلال افغانستان

این خبر پس از آن منتشر شد که گوگل پیشتر اعلام کرده بود؛ قصد دارد شرکت «فیت‌بیت» را به قیمت دو میلیارد و یکصد میلیون دالر خریداری کرده و در زمینه بهداشت دیجیتال سرمایه‌گذاری کند.

فیت‌بیت یک شرکت امریکایی است که در زمینه تولید دستگاه‌های دیجیتال پوشیدنی فعالیت می‌کند.

شرکت‌های بزرگ فناوری از جمله آمازون، اپل و مایکروسافت تلاش‌های زیادی کرده‌اند تا وارد صنعت خدمات درمانی شوند اما قراردادی که گوگل با آسنشن بسته، در نوع خود بزرگ‌ترین است.

کارشناسان معتقد هستند که اقدام گوگل و آسنشن قوانین حریم فدرال امریکا را نقض نکرده است.

به نوشته وال استریت ژورنال، کارشناسان به «قانون مسؤولیت‌پذیری و انتقال‌پذیری بیمه سلامت» مصوب سال 1996 اشاره می‌کنند که در آن آمده است اطلاعات بیماران را می‌توان بدون رضایت آنها با شرکای تجاری به اشتراک بگذارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала