نورستانی: ممکن نتیجه‌ی ابتدایی در 23 عقرب اعلام نشود

© Photo / IEC حوا علم نورستانی: ممکن نتیجه‌ی ابتدایی در 23 عقرب اعلام نشود
 حوا علم نورستانی: ممکن نتیجه‌ی ابتدایی در 23 عقرب اعلام نشود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون مستقل انتخابات می ‌گوید که بسته‌ شدن دفترهای ولایتی کمیسیون انتخابات در برخی ولایت ‌ها، ممکن است سبب تاخیر دوباره در زمان اعلام نتیجه‌ی ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تلویزیون یک، پس از اعتراض‌های تند و تیز نامزدان ریاست جمهوری، امروز سه‌شنبه 21عقرب، رییس و کمیشنران کمیسیون مستقل انتخابات در یک نشست خبری حاضر شدند.

در این نشست خبری حوا علم نورستانی، رییس کمیسیون مستقل انتخابات گفت که به دلیل بسته‌شدن شماری از دفترهای ولایتی این کمیسیون ممکن نتیجه‌ی ابتدایی انتخابات تا دو روز دیگر یعنی در 23عقرب اعلام نشود.

بنابر آمار این کمیسیون، هم‌اکنون دفترهای ولایتی این نهاد در پانزده ولایت از سوی برخی ستادهای انتخاباتی بسته شده است.

اما این نشست پس از جنجال لفظی میان رییس کمیسیون مستقل انتخابات و مولانا عبدالله یکی از کمیشران این کمیسیون برهم خورد.

مولانا عبدالله کمیشنر کمیسیون انتخابات در پیوند به نامه‌ی معاونت دفتر ملل متحد( یوناما) اعلام کرد که نماینده‌ی یوناما در کابل سواد دیپلماتیک ندارد، گفته‌ی که با واکنش رییس کمیسیون انتخابات رو به رو شده و کمیشنران، نشست را یکی پی دیگری ترک کردند.

 تهمت زدن یوناما به مولانا عبدالله    - اسپوتنیک افغانستان
تهمت زدن یوناما به مولانا عبدالله

این کمیشنر کمیسیون انتخابات می‌گوید که رهبری کمیسیون مستقل انتخابات او را تهدید کرده است که پس از این تا پانزده روز دیگر در رسانه‌ها نباید گفتگو و سخنی داشته باشد.

اما عصمت‌الله مل، معاون کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید که مولانا عبدالله اظهارات شخصی‌اش را بیان کرده و به زودی رهبری این کمیسیون در پیوند به سخنان او تصمیم گیری می‌کند.

یاورعلی عادلی، عضو شبکه‌ی تحلیل گران افغانستان و ناصر ناصری زاده، ناظر بنیاد انتخابات شفاف افغانستان به این باورند که اختلافات کمیشنران کمیسیون مستقل انتخابات کار نتایج انتخابات ریاست جمهوری را پیچیده ‌تر خواهد کرد.

ازسوی هم نهادهای ناظر بر روند انتخابات ضمن ابراز نگرانی از احتمال تاخیر دوباره در اعلام نتایج انتخابات، از کمیسیون انتخابات می‌خواهند که تاریخ اعلام شده را بار دیگر نقض نکند و نتایج اتخابات را به موقع اعلام کند.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала