هدیه سیاسی مکرون به مقامات روسیه

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر امانوئل مکرون به مقامات روسیه هدیه داد؟
 امانوئل مکرون به مقامات روسیه هدیه داد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک روزنامه سوئیسی می نویسد: هدیه رئیس جمهور فرانسه برای مسکو سیگنالی برای گفتگوی استراتژیک بود.

 به گزارش اسپوتنیک، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه از فقدان هماهنگی در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، و همچنین «پیش بینی ناپذیری» رفتارهای امریکا انتقاد کرده است. رئیس جمهوری فرانسه گفته است: آنچه ما در حال حاضر تجربه می‌کنیم مرگ مغزی ناتو است.

روزنامه سوئیسی NZZ در گزارشی این اظهارات رئیس جمهور فرانسه را  مورد انتقاد قرار داده و این بیانات راهدیه برای مقامات روسیه عنوان نموده است.

در گزارش این روزنامه خاطرنشان می شود که بیانیه رهبر فرانسوی ها به مقامات مسکو به مثابه سیگنال برای آغاز گفتگو های استراتژیک و همچنین برای برلین به عنوان فراخوان برای عمل تلقی شده می‌تواند.

واکنش روسیه به اظهارات اخیر امانوئل مکرون در مورد ناتو - اسپوتنیک افغانستان
واکنش روسیه به اظهارات اخیر امانوئل مکرون در مورد ناتو

همانطور که این نشریه تأکید می کند، مقامات روسی آگاه هستند که اتحاد آتلانتیک شمالی به جایی نخواهد رسید و اصلاحات این سازمان تا هنوز پیش بینی نشده است، بنابراین بیانات مکرون دران خصوص فقط مسکو را "خوشحال" می کند، نه بیشتر.

روزنامه دراین گزارش اعتراف نموده است که روسیه "به طرز شگفت آور" و به سرعت نفوذ سیاسی - نظامی سابق خود را در عرصه بین المللی به ویژه در خاورمیانه احیا نموده و همچنین باعث بدتر شدن روابط بین ترکیه و ناتو نیز شده است. علاوه بر این ، روزنامه می نویسد، در سوریه نیز بدون مسکو ، "هیچ چیز حل شدنی نیست".

به عقیده نویسنده  این مقاله، روسیه به دلیل تحریم های سیاسی و اقتصادی اتحادیه اروپا در انزوا قرار گرفته است. اما «تنهایی» مسکو در اروپا را نباید به عنوان «کمبود» تلقی کرد. روسیه می‌تواند با آرامش خاطر دعوای اروپایی ها و امریکایی ها، عدم فعالیت برلین و ناامیدی مکرون را  نظارت کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала