گشت زنی کشتی جاسوسی روسیه در سواحل امریکا

© Sputnik / Vitaliy Ankov گشت زنی کشتی جاسوسی روسیه در سواحل امریکا
 گشت زنی کشتی جاسوسی روسیه در سواحل امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کشتی تحقیقاتی (اقیانوس شناسی) روسی «یانتار» در سواحل امریکای شمالی دیده شده است.

به گزارش اسپوتنیک، مجله فوربس با نشر خبری گفته است که کشتی جاسوسی «یانتار» یک ماه پیش به سوی سواحل شمالی امریکا حرکت کرده بوده است که بعد از این دیده نشده است، اما اکنون این مجله به نشر رسانده است که این کشتی جاسوس به تاریخ 8 نومبر در سواحل کارائیب نزدیکی ترینیداد دیده شده بوده.
طبق گزارشات فوربس، یانتار یک کشتی جاسوسی محسوب می شود، چون بارها و بارها در نزدیکی کیبل‌های ارتباطی زیر دریایی مشاهده شده است.از سوی هم در غرب گمان می‌کنند که این کشتی جاسوس می‌تواند ارتباطات جاسوسی را در زیر آب وصل کند.
فوربس نوشته است که این کشتی با تمام لوازم برای کار در زیر دریا مجهز شده است، که به طور خاص، می تواند وسیله نقلیه ای در عمق دریا حمل کند و دو سیستم کنترل متفاوت برای آن دارد. بنابراین، کشتی حتی می تواند به کیبل هایی که در اعماق دریا قرار دارند برسد و از این رو به خوبی کنترول کنند.
در عین حال گفته شده است که وظیفه یانتار دقیق مشخص نیست اما نیروهای دریایی روسیه این کشتی را به عنوان یک کشتی تحقیقاتی اقیانوس می‌شناسند.
این درحالیست که چندی پیش " Fox News " به نقل از منابع آگاه گزارش داده بود که کشتی جاسوسی" ویکتور لئونوف " روسیه در حال گشت زنی در سواحل شرقی امریکا دیده شده بود. به گفته این منبع، این کشتی در فاصله تقریبا 37 کیلومتری جنوب شرقی امریکا و در نزدیکی کشتی زیر آبی " Kings Bay,"ایالات متحده واقع در ایالت جورجیا رویت شده است.
این منبع به نقل از یک مقام امریکایی گفت: کشتی قوای بحری روسیه در آب های بین المللی در حرکت بوده است. کشتی " ССВ-175 "ویکتور لئونوف در سواحل شرقی امریکا در حال گشت دیده شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала