پیام رئیس جمهور غنی خطاب به ملت افغانستان در رابطه به رهایی انس حقانی + ویدئو

© Photo / ARG / ARGاشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان
اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور با آزادی مشروط «انس حقانی»، «حافظ عبدالرشید عمری» و «حاجی ملی خان» سه تن از رهبران ارشد گروه طالبان از زندان موافقت کرد.

 به گزارش اسپوتنیک؛ محمد اشرف غنی، امروز (سه شنبه 21 عقرب) در بیانیه ای اعلام کرد: این سه عضو ارشد گروه طالبان در هماهنگی با متحدان بین المللی‌ افغانستان از جمله امریکا در بدل رهایی دو استاد دانشگاه امریکایی – افغانستان و تسهیل روند مذاکرات صلح میان دولت و طالبان از زندان بگرام آزاد خواهند شد.

اشرف غنی افزود: دولت افغانستان با شرکای بین‌المللی خود از جمله امریکا راهکاری را طراحی کرده است که رهایی این زندانیان گروه طالبان، جنگ این گروه علیه حکومت افغانستان را تشدید نخواهد کرد.

برخی از منابع خبری به نقل از مقامات دولت افغانستان اعلام کرده اند که این افراد مطرح طالبان به قطر فرستاده خواهند شد.

رئیس جمهور افغانستان این تصمیم را دشوار و در عین حال ضروری خواند و اضافه کرد: تلاش‌های مشترک برای رهایی این دو استاد خارجی که یکی آنان امریکایی و دیگری استرالیایی می باشد نتیجه نداده و آنها در وضعیت بدی قرار دارند.

گفتنی است که گروه طالبان حدود سه سال پیش «تیموتی ویکس» و «کیون کینگ»، دو استاد دانشگاه امریکایی- افغانستان را از نزدیکی این دانشگاه در منطقه دارالامان شهر کابل ربودند

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала