حوا علم نورستانی: تنها آرای بایومتریک معتبر شناخته می‌شود

© Photo / IEC حوا علم نورستانی: تنها آرای بایومتریک معتبر شناخته می‌شود
 حوا علم نورستانی: تنها آرای بایومتریک معتبر شناخته می‌شود  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرد که تنها آرای بایومتریک را معتبر می‌داند بنابراین تیم‌های انتخاباتی به تصمیم‌های این کمیسیون احترام بگذارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، حوا علم نورستانی، رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان در یک نشست خبری تاکید کرد که تنها آرای بایومتریک اعتبار خواهد داشت.

وی از تیم‌های انتخاباتی نیز خواست تا به تصمیم‌های کمیسیون انتخابات احترام بگذارند و درباره درخواست شماری از تیم‌های انتخاباتی برای باطل شدن حدود 300 هزار برگه رأی نیز گفت: تا پایان تصمیم و بازشماری آرا زود است که درباره معتبر شناخته شدن و جعلی بودن آرا تصمیمی اتخاذ شود.

شماری از تیم‌های انتخاباتی افغانستان از جمله «ثبات و همگرایی»، «امنیت و عدالت» و «صلح و عدالت اسلامی» ضمن تحریم کردن بازشماری آرا  تاکید می‌کنند که در روند انتخابات حدود 300 هزار آرای غیربایومتریک و یا آرایی که در زمان مقرر به صندوق‌ها ریخته نشده قرار دارد و خواستار باطل اعلام شدن آن هستند.

اعضای کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
حوا علم نورستانی: تاخیر در آغاز بازشماری آراء، افغانستان را به بحران می‌برد

از سوی دیگر شورای نامزدان ریاست جمهوری نیز سران حکومت وحدت ملی را به کشاندن انتخابات این کشور به سمت بحران متهم کرده و خواستار استعفای آنان و برگزاری مجدد انتخابات هستند.  

نورستانی در ادامه این کنفرانس خبری گفت که متخلفان در انتخابات ششم میزان به نهادهای قضایی معرفی خواهند شد.

وی تاکید کرد که کمیسیون در چارچوب انتخابات فعالیت می‌کند و نسبت به آرا امانتدار خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала