تفاهم‌ نامه خواهر خواندگی میان بامیان افغانستان و متیرا- ایتالیا

© Sputnik / D.Fuladi تفاهم‌ نامه خواهرخواندگی میان بامیان افغانستان و متیرا ایتالیا
 تفاهم‌ نامه خواهرخواندگی میان بامیان افغانستان و متیرا ایتالیا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تفاهم‌ نامه خواهر خواندگی بین شهر بامیان افغانستان و شهر متیرا- ایتالیا به امضا رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، دفتر والی بامیان امروز چهار شنبه (22 عقرب) اعلام کرده است که تفاهم ‌نامه خواهرخواندگی بین شهر بامیان و شهر متیرای ایتالیا روز گذشته (21 عقرب) در سالن شهرداری شهر متیرای ایتالیا توسط شهرداران و با حضور والیان این دو شهر امضا شده است.

به ‌گفته دفتر والی بامیان، این تفاهم‌ نامه، مبنای هم‌کاری ‌های آینده آن دو طرق در زمینه ‌های تبادل فرهنگی، ‌حفظ و مرمت میراث ‌های فرهنگی خواهد بود بر اساس این تفاهم نامه، ایتالیا در قسمت مرمت شهرهای ضحاک و چهل برج در هماهنگی با سازمان جهانی یونسکو و وزارت اطلاعات و فرهنگ ابراز علاقه‌ مندی نموده و قرار است در سال آینده کار خود را آغاز کند.

از سوی دیگر، ایتالیا زمینه‌ آموزش و کسب تجارب را برای دانشجویان دانشکده باستان شناسی دانشگاه بامیان را فراهم می‌کند.

در ادامه دفتر والی بامیان بیان کرده است که کشور ایتالیا یکی از تمویل کنندگان حکومت افغانستان است و در بخش‌های انکشافی با ولایت بامیان نیز همکاری دارد. جاده حلقوی شهر بامیان به منظور حفظ درازمدت ساحات باستانی از طرف ایتالیا تمویل گردیده و قرار است در بخش ساخت پارک‌های باستان شناسی و مرمت شهر غلغله نیز با این ولایت همکاری کند.

گفتنی است که متیرا یکی از شهرهای باستانی ایتالیا است که در سال 2019 به حیث پایتخت فرهنگی اتحادیه اروپا شناخته شده است. این شهر، بیشترین مشابهت ‌های فرهنگی و تاریخی را از حیث داشته‌های باستانی، با بامیان دارد.

کشور ایتالیا به طور فوق العاده‌ای غنی از آثار معماری و هنری است و نزدیک به نیمی از میراث ‌های فرهنگی جهان در این کشور واقع شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала