جنرال امریکایی: اعضای آزاد شده حقانی حتما به میدان جنگ برمی‌گردند

© FOX Businessجنرال امریکایی: به گفت‌وگوهای صلح امریکا با طالبان نباید خوشبین بود
جنرال امریکایی: به گفت‌وگوهای صلح امریکا با طالبان نباید خوشبین بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنرال چهار ستاره امریکایی می‌گوید که اعضای ارشد «شبکه حقانی» که به‌تازگی آزاد شده‌اند به پست‌های خود و میدان جنگ باز خواهند گشت.

به گزارش اسپوتنیک، «جک کین» جنرال بازنشسته و معاون سابق رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا در مصاحبه با فاکس نیوز،  درباره آزادی 3 نفر از اعضای ارشد «شبکه حقانی» با انتقاد از تبادل زندانیان با طالبان گفت که تبادل زندانیان با طالبان همیشه معایبی به همراه دارد چون طالبان امریکایی ها و دیگران را گروگان می‌گیرند تا بعداً از آنها برای مذاکره و آزادی زندانیان خود استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه «انس حقانی» برادر سرکرده شبکه حقانی است که فرد شماره 2 گروه طالبان محسوب می‌شود، دلیل تأکید طالبان به آزادی وی را نیز جایگاه وی دانست.

رئیس مؤسسه مطالعات جنگ در ادامه گفت که دولت افغانستان در تبادل اعضای ارشد شبکه حقانی با اساتید دانشگاه امریکا در کابل دخیل بوده است.

وی ابراز امیدواری کرد که این گفت‌وگوها به مذاکرات بیشتر و مستقیم بین طالبان و دولت افغانستان منجر شود.

جنرال کین در پاسخ به پرسش «فاکس نیوز» درباره "آزادی مشروط" این زندانیان و نظارت بر آنها در زمان حضور در قطر اظهار داشت: باید این را درک کنیم که زندانیان طالبان یا حقانی پس از آزادی به پست‌های رهبری خود بازمی‌گردند.

وی افزود: برخی از اعضای ارشد طالبان که اکنون عضو تیم مذاکره‌کننده این گروه با امریکا هستند نیز حدود یک سال و نیم پیش از زندان گوانتانامو آزاد شده بودند.

جنرال بازنشسته امریکایی افزود: هرگونه توافقی که با آنها داشته باشیم که پس از آزادی در قطر باقی بمانند پوچ است؛ آنها به جنگ بازمی‌گردند و ما باید آن را درک کنیم. این بهایی است که باید برای بازگرداندن مردم خود به خانه بپردازیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала