سارنوالی: به بیش از 2500 قضیۀ خشونت علیه زنان در یک سال رسیدگی شده است

© Photo / GMIC سارنوالی: به بیش از 2500 قضیۀ خشونت علیه زنان در یک سال رسیدگی شده است
 سارنوالی: به بیش از 2500 قضیۀ خشونت علیه زنان در یک سال رسیدگی شده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
لوی سارنوالی افغانستان می‌گوید، از ماه جدی سال گذشته تاکنون به دو هزار و 527 قضیۀ خشونت علیه زنان رسیده‌گی شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام‌وطندار، جمشید رسولی، سخنگوی لوی سارنوالی می‌گوید، از ماه جدی سال گذشته تاکنون به دو هزار و 527 قضیۀ خشونت علیه زنان رسیده‌گی شده است.

25 درصد خشونت علیه زنان در پروان افزایش یافته است - اسپوتنیک افغانستان
25 درصد خشونت علیه زنان در پروان افزایش یافته است

آقای رسولی، امروز (چهارشنبه‌ 22 عقرب) در نشستی خبری در کابل می‌گوید، لت‌وکوب، تجاوز جنسی، آزارواذیت، عقد اجباری، ممانعت از حق ازدواج و کار و منع تصرف در اموال از مهم‌ترین موارد ثبت‌ شدۀ خشونت علیه زنان‌ست.

به گفتۀ او، از مجموع دو هزار و 527 قضیۀ خشونت علیه زنان، 1240 مورد آن لت‌وکوب، 263 مورد آزارواذیت، 149 پروندۀ تجاوز و 217 پروندۀ دشنام و تحقیر می‌باشد.

به گفتۀ سخنگوی لوی سارنوالی، این قضایا در 34 ولایت کشور ثبت شده است، اما ولایت‌های کابل، هرات، بلخ و قندهار بیشترین موارد خشونت علیه زنان را به خودشان اختصاص داده‌اند.

مسوولان لوی سارنوالی می‌افزایند که در چارچوب این اداره، معاونیت مبارزه با خشونت علیه زنان ایجاد شده و در 34 ولایت کشور سارنوالی‌های مبارزه با خشونت علیه زنان نیز فعالیت می‌کنند.

بربنیاد آمارهای لوی سارنوالی، حضور زنان در این نهاد نسبت به گذشته تا 22 درصد افزایش یافته است و در 32 ولایت کشور سارنوال‌های زن حضور دارند، در حالی که در گذشته تنها پنج یا شش ولایت دارای سارنوال‌های زن بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала