Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

افغانستان - هند؛ دیدار حساس و داغ در دوشنبه سرد

© AFFتیم ملی فوتبال
تیم ملی فوتبال - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تيم ملي فوتبال كشور در يكي از مهم‌ترين ديدارهايش در انتخابی جام جهانی و جام ملت‌های آسيا امشب به مصاف تيم ملی فوتبال هند مي‌رود.

شرايط جدول ميگويد اين مسابقه حساس ترين ديدار دو تيم است. هندي كه با حضورش در جام ملت هاي آسيا ٢٠١٩ در اين گروه يك تهديد جدي براي افغانستان بود، به هيچ عنوان شرايط خوبي ندارد و  بر خلاف انتظارات نتيجه كسب كرده است. از سويي هم افغانستان كه با تقبل مشكلات فراوان پای به اين رقابت‌ها گذاشته با دو قبولی شكست مقابل قطر و عمان و به لطف تک سه امتيازش مقابل بنگلادش فعلا با سه تيم سوم گروه است و از هند يک امتيازی بالاتر است.

البته افغانستان شانس آورد كه هندی‌ها در بازی گذشته خود مقابل بنگلادش تن به تساوی دادند و همين اتفاق افغانستان را تيم سوم گروه نگه داشت. جدال امروز برای هند كه ميخواهد خود را از بحران خارج كند، مهم است و برای افغانستان نيز حفظ جايگاه سوم و هموار كردن مسير صعود از اهميت خاصی برخودار است.

مي‌توان پيش بيني كرد اگر افغانستان امروز تيم پيروز باشد، با توجه به اين‌كه در بازی بعدی‌اش با بنگلادش مسابقه مي‌دهد و احتمال برد در آن بازی زياد است، تيم دستگير جواز حضور در مرحله بعدی انتخابي جام ملت‌های آسيا را كسب خواهد كرد. احتمال ديگر هم بدون امتياز بودن چند تيم ديگر در ساير گروه‌هاست كه باعث صعود زودهنگام به مرحله دوم اين رقابت‌ها خواهد شد.

با اين حال شرايط افغانستان نسبت به هند خيلی بهتر است؛ زيرا افغانستان پیش از اين ديدار چند روز كمپ تمرينی داشته اما هند دو شب پيش به دوشنبه رسيده اند.

تيم افغانستان به بازی در هوای سرد و چمن مصنوعی عادت دارد، اما حريف نه. اين ها همه برگ برنده‌ايست كه در اختيار تيم ملی فوتبال افانستان قرار دارد. با اين حال افغانستان شناخت خوبی ازحريفش دارد، زيرا افغانستان و هند در چند سال گذشته رقابت‌های حساسی را در فينال جنوب آسيا برگزار كرده اند كه سهم هندی‌ها دو پيروزی بوده است. انتظار مي‌رود اين جدال سنتی دوئلی جذاب در هوای سرد دوشنبه برای دو تيم باشد.

اين مسابقه ساعت ١٨:٣٠ به وقت افغانستان برگزار خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала