ذبیح الله مجاهد: تبادله انس حقانی صورت نگرفته است

© Photo / NDS Afghanistanگروه طالبان به گونه رسمی تایید می کنند که تبادله این سه عضو برجسته این گروه با دو استاد دانشگاه امریکایی افغانستان، صورت نگرفته است.
گروه طالبان به گونه رسمی تایید می کنند که تبادله این سه عضو برجسته این گروه با دو استاد دانشگاه امریکایی افغانستان، صورت نگرفته است. - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه طالبان به گونه رسمی تایید می کنند که تبادله این سه عضو برجسته این گروه با دو استاد دانشگاه امریکایی افغانستان، صورت نگرفته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل آریانا نیوز، ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان می گوید که قرار بود چهار روز پیش انس حقانی، حافظ رشید و مالی خان توسط امریکایی ها به قطر انتقال یابند و طالبان نیز دو استاد امریکایی را که نگهداری می کنند به امریکایی‌ها تسلیم دهند، اما این تبادله به دلایل نامعلوم صورت نگرفته است.

بانوی نخست: استادان دانشگاه امریکایی آزاد نخواهند شد - اسپوتنیک افغانستان
بانوی نخست: استادان دانشگاه امریکایی آزاد نخواهند شد

به گفته طالبان انس حقانی و دو عضو ارشد این گروه تاکنون در زندان بگرام در بند هستند.

عبدالشکور مطمین، رئیس کمیته المپیک رژیم طالبان، میگوید: "به خاطر تبادله این دواستاد امریکایی با هشتاد نفر از طالب‌ها تقاضا شده بود، ولی حکومت افغانستان فقط سه نفر را امر رهایی شان را داد".

بانوی نخست، رولا غنی نیز تاکید می کند که تبادله زندانیان صورت نگرفته است و به گفته او دو استاد دانشگاه امریکایی افغانستان آزاد نخواهند شد.

بانوی نخست کشور، اظهار میدارد: "وضعیت بسیار پیچیده بوده و ساده نیست. قسمی‌که گفتید این کار انجام نشد. مطمین نیستم که چرا این کار نشد، اما شاید یکی از طرف ها به وعده که داده بود، عمل نکرد و متاسفانه دو استاد دانشگاه امریکایی رها نخواهند شد".

در همین شهروندان افغانستان نیز امروز در پیوند به رهایی این زندانیان در کابل دست به تظاهرات زده می گویند که حکومت با رهایی این افراد که مسئول کشتن ده‌ها شهروند این کشور اند مرتکب خیانت ملی شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала