نورستانی: سرنوشت رئیس جمهور افغانستان را تنها آرای بایومتریک رقم خواهد زد

© Photo / IECنورستانی: سرنوشت رئیس جمهور افغانستان را تنها آرای بایومتریک رقم خواهد زد
نورستانی: سرنوشت رئیس جمهور افغانستان را تنها آرای بایومتریک رقم خواهد زد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان می گوید: تاهنگامی که بررسی‌ها درباره روند انتخابات نهایی نشود، نتایج ابتدایی اعلام نخواهد شد.
 حوا علم نورستانی: تنها آرای بایومتریک معتبر شناخته می‌شود  - اسپوتنیک افغانستان
حوا علم نورستانی: تنها آرای بایومتریک معتبر شناخته می‌شود

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، حواعلم نورستانی رئیس کمیسیون مستقل انتخابات، می‌گوید: تنها آرای بایومتریک سرنوشت زعیم آینده کشور را رقم خواهد زد.

خانم نورستانی همچنان تاکید می‌ورزد، که در روند بازشماری آرا، هیچ‌گونه تقلبی صورت نخواهد گرفت و هیچ خیانتی در این روند ملی رخ نخواهد نداد.

در همین حال، خانم نورستانی، می‌افزاید:  تاهنگامی که بررسی‌ها درباره روند انتخابات نهایی نشود، نتایج ابتدایی اعلام نخواهد شد.

هر چند انتظارها بر این است تا کمیسیون مستقل انتخابات سرنوشت آرای مردم را روشن سازد و نتیجه انتخابات را اعلام کند،اما رییس این کمیسیون می‌گوید، که تفتیش و بازشماری آرا تنها برای ایجاد شفافیت در روند انتخابات صورت می‌گیرد و به هیچ‌کسی اجازه مداخله در امور انتخابات داده نمی‌شود تا روند ملی را به چالش بکشانند.

خانم نورستانی، می‌گوید:- "تاخیر نتایج به سود کشور نیست و با شفافیت و بی طرفی به پیش میرویم و زیر هیچ فشاری قرار نخواهیم گرفت و اگر ناگزیر شویم به صندوق ها مراجعه کنیم آرای غیربایومتریک را باطل می کنیم و مشکلاتی که وجود دارد حل می شود".

با این حال، رئیس کمیسیون انتخابات، اظهار می‌دارد که آنان به زودی روند بازشماری آرا را دوباره آغاز خواهند کرد.

خانم نورستانی، بیان می‌دارد:- "خیانت به پروسه ملی نمی کنیم و هر کس برنده بود اعلام می کنیم، اما بازشماری آغاز می شود و مکلف استیم این کار را کنیم و ما باید تفتیش و بازشماری را آغاز کنیم".

با این همه، رئیس کمیسیون انتخابات، تاکید می‌ورزد، که تاخیر در اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری ششم میزان، به سود کشور نیست، اما مراحل قانونی راه‌کارهای کمیسیون باید طی شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала