چرا یوناما در کارهای کمیسیون مستقل انتخابات مداخله می کند؟

© Wikipedia / Shahunamaچرا یوناما در کارهای کمیسیون مستقل انتخابات مداخله می کند؟
چرا یوناما در کارهای کمیسیون مستقل انتخابات مداخله می کند؟  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری، هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) را به مداخله در کارهای کمیسیون مستقل انتخابات متهم می سازند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، این شورا با فرستادن یک نامه این نهاد را به مداخله جانب‌دارانه در باره مسایل انتخابات متهم ساخته اند.

این شورا در این نامه، فرستادن نامه‌ی به کمیسیون انتخابات برای شکایت از رفتار محمد عبدالله، یک عضو این کمیسیون، حرکت جانبدارانه‌یی می خوانند.

سعادتی: یوناما، از سوی شبکه مشخصی اغفال شده است - اسپوتنیک افغانستان
سعادتی: یوناما، از سوی شبکه مشخصی اغفال شده است

گل احمد اعظمی، عضو مجلس سنا می‌گوید که یوناما بربنیاد مأموریتی که دارد، باید بی‌طرفانه عمل کند: "آن‌ها [یوناما] باید الگوی پشتیبانی از آزادی بیان باشد! وقتی یک کسی که باید الگو باشد و او خودش ناقض باشد، این خودش همان دیموکراسی را زیرسوال می‌‎برد".

در همین حال اسدالله سعادتی معاون دسته انتخاباتی داکتر عبدالله عبدالله، با واکنشی در مورد می گوید: "من فکر نکنم که یوناما در کلیت خود مسؤول این کار باشد؛ من فکر می‌کنم که چینل‌ها در آن‌جا فعال است و این چینل در کل جاها کار خودش را می‌کند".

همزمان با این کار، شماری از کاربران تویتر می گویند که پس از انتقاد از نقش یوناما، دسترسی شان به اطلاعات این صحفه بسته شده است.

رضوان مراد، سخن‌گوی دستۀ انتخاباتی اشرف غنی اظهار داشت: "کمیشنرانی که در داخل کمیسیون انتخابات است، آن‌ها باید فکر ملی داشته باشد، نه این که طرف‌دار یک تیم باشد و بخاطر یک تیم روند را به چالش بکشد".

اما یوناما در پاسخ به این واکنش ها از بی طرفی کاملش اطمینان می دهد و می افزاید که از هیچ گروه سیاسی در افغانستان حمایت نمی کند و تنها از نهادهای انتخاباتی این کشور پشتیبانی می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала