تسلیمی یک گروه بزرگ دیگر داعشی ها در ننگرهار به دولت

© Photo / ASتسلیم شدن ببیش از 120 تن از جنگجویان داعش به نیروهای امنیتی
تسلیم شدن ببیش از 120 تن از جنگجویان داعش به نیروهای امنیتی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع ملی از تسلیمی یک گروه 82 نفری جنگ‌جویان داعش با 147 زن و کودک در ولایت ننگرهار به دولت خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، به نفل از یک خبرنامه منتشره از سوی وزارت دفاع ملی، از دو هفته به این طرف 542 عضو گروه داعش با اعضای فامیل‌شان در ننگرهار به دولت تسلیم شده‌اند. به گفته‌ی این وزارت، اعضای فراری داعش در این ولایت نیز تحت تعقیب نیروهای امنیتی و دفاعی هستند.

  وزارت دفاع کشور اعلام کرده است که در ادامه‌ی عملیات‌ و فشارهای نظامی نیروهای امنیتی و دفاعی بر «تروریستان» در ولسوالی اچین ولایت ننگرهار، 82 جنگ‌جوی گروه داعش همراه با 51 زن و 96 کودک به نیروهای ارتش تسلیم شده‌اند.

در اعلامیه‌ی این وزارت آمده است که این افراد در منطقه‌ی «مومند» ولسوالی اچین ولایت ننگرهار به نیروهای ارتش تسلیم شده‌اند.

اندرابی: رهبری گروه داعش در افغانستان از بین رفته است - اسپوتنیک افغانستان
اندرابی: رهبری گروه داعش در افغانستان از بین رفته است

به نقل از اعلامیه، از نزد افراد تسلیم‌شده، 69 میل کلاشینکوف، 5 قبضه تفنگچه، 40 بمب دستی، 110 شاژور و 3 پایه مخابره به‌دست آمده است.

اعلامیه‌ می‌افزاید که این عملیات از یک ماه بدین سو در ولسوالی اچین راه اندازی شده است تا اکنون ضربات کوبنده و تلفات سنگین به داعشیان وارد شده است، و به دلیل شدت گرفتن عملیات نیروهای امنیتی در این ولایت صدها داعشی به نیروهای امنیتی افغان تسلیم شده اند.

وزارت دفاع افزوده است که در مورد اعضای تسلیم‌شده‌ی داعش مطابق قوانین نافذه‌ی کشور، تصمیم گرفته خواهد شد. به گفته‌ی این وزارت، تعداد زیادی از این افراد که تسلیم شده‌اند، جنگ‌جویان پیشین گروه طالبان هستند.

این در حالی است که محمد مسعود اندرابی، سرپرست وزارت داخله روز یک‌شنبه (۱۹ عقرب) در سفری به ننگرهار، گفته بود که گروه داعش در افغانستان به‌ویژه در ننگرهار شکست خورده و رهبری این گروه نیز از بین برده شده است.

آقای اندرابی همچنان گفته بود که افغانستان دیگر برای داعش پناه‌گاه نخواهد بود.

ولایت ننگرهار در شرق افغانستان از ولایت‌های ناامن به حساب می‌آید. گروه‌های داعش و طالبان در بخش‌هایی این ولایت فعالیت دارند. داعش ننگرهار را به‌عنوان خاستگاه شان می‌پندارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала