حمایت پمپئو از تصمیم ترامپ در خصوص خروج قسمی نیرو ها از سوریه

© AFP 2023 / Getty Images / Zach Gibsonحمایت پمپئو ازتصمیم ترامپ در خصوص خروج قسمی نیرو ها از سوریه
حمایت پمپئو ازتصمیم ترامپ در خصوص خروج قسمی نیرو ها از سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا، تصمیم دونالد ترامپ، در مورد خروج قسمی نیرو های امریکایی از سوریه را یک اقدام درست خواند و گفت: ما همه اهداف مان در این کشور را به تحقق رسانده‌ایم.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده، روز گذشته (15 نوامبر) در سخنرانی خود در دانشگاه رایس در شهر هیوستن تصمیم دونالد ترامپ درباره عقب‌نشینی جزئی از نیروهای کشورش از سوریه را توجیه کرد و گفت، واشنگتن در تحقق اهدافش در این کشور موفق بوده است.

ترامپ از ماموریت اصلی امریکا در سوریه نام برد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ از ماموریت اصلی امریکا در سوریه نام برد

وزیر امور خارجه امریکا  گفت" ماهمه اهداف خود در سوریه را محقق نمودیم، پوشش هوایی عملیات‌ های ما علیه داعش را تضمین کردیم که عاملی مهم از عوامل موفقیت ما بود، امریکا باید به دستاوردهایی که حاصل کردیم افتخار نماید".

وزیر خارجه امریکا ادامه داد، عقب‌نشینی نیروهای آمریامریکایی کایی از شمال سوریه هرگز امنیت امریکا را به خطر نخواهد انداخت و کشورش حضور قوی در عراق دارد و علاوه بر آن تعدادی از نظامیان امریکایی نیز در سوریه باقی مانده‌اند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری امریکا اواخر اکتبر خروج نیروهای امریکایی از منطقه عملیات "چشم صلح" ترکیه را اعلام کرد ولی بعد از آن بر حضور نیروهای کشورش بر میادین نفتی سوریه در شمال شرق این کشور تاکید کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала