طالبان: کم‌کاری طرف امریکایی از تبادل زندانیان جلوگیری کرد

© Photo / NDS Afghanistanانس حقانی
انس حقانی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی طالبان ایالات متحده را درباره عدم تبادل زندانیان طالبان و استادان دانشگاه امریکایی با اعضای ارشد «شبکه حقانی» مقصر دانست.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، منابع دولتی افغانستان می‌گویند که برنامه تبادل گروگان‌های غربی با سه نفر از اعضای ارشد «شبکه حقانی» به تعویق افتاده است. از طرف دیگر منابع طالبان نیز خبر می‌دهند که گروگان‌های غربی به مکانی «جدید و امن» منتقل شده‌اند.

«اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان روز سه‌شنبه هفته گذشته اعلام کرد که «انس حقانی» برادر سرکرده شبکه حقانی و دو نفر از دیگر اعضای ارشد این گروه را در مقابل آزادی دو استاد امریکایی و استرالیایی‌تبار دانشگاه امریکایی کابل آزاد خواهد کرد.

مقامات افغان گفته بودند که دولت برای کاهش خشونت‌ها و آغاز گفت‌وگوهای مستقیم با طالبان در نظر داشت تا این افراد را آزاد کند.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در این باره به «رویترز» گفت: کاستی طرف امریکایی سبب شد تا تبادل زندانیان انجام نشود.

سه نفر از منابع طالبان از جمله یکی از خویشاوندان انس حقانی گفت که این زندانیان قرار بود به قطر پرواز کنند اما به زندان بگرام در خارج از کابل منتقل شدند.

منابع گفتند که پس از عدم اعزام اعضای ارشد شبکه حقانی به قطر طالبان اساتید دانشگاه امریکایی کابل را به مکانی «جدید و امن» منتقل کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала