شرط تازه دولت افغانستان برای صلح با طالبان

© Photo / M.Naderiشرط تازه دولت افغانستان برای صلح با طالبان
شرط تازه دولت افغانستان برای صلح با طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ریاست جمهوری می گوید تا زمانیکه که گروه طالبان به گفتگوی های مستقیم با حکومت افغانستان و آتش بس تن ندهند، هیچ صلحی با این گروه در کار نخواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از شبکه 1، صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری کشور اعلام کرد که انس حقانی، مالی خان و حافظ رشید، سه عضو گروه حقانی هنوزم در بند دولت افغانستان قرار دارند.

به گفته او: "عدم رعایت شرایط از سوی طالبان باعث معطل شدن روند تبادله شده است".

گروه طالبان به گونه رسمی تایید می کنند که تبادله این سه عضو برجسته این گروه با دو استاد دانشگاه امریکایی افغانستان، صورت نگرفته است. - اسپوتنیک افغانستان
ذبیح الله مجاهد: تبادله انس حقانی صورت نگرفته است

ریاست جمهوری می افزاید که دولت افغانستان روند تبادله را بازنگری می کند و در روشنایی مصالح و منافع علیای کشور اقدام خواهند کرد.

سفیر امریکا در کابل نیز، حمله های گروه طالبان در کابل و لوگر را دلیل برهم خوردن تبادله‌ی زندانیان اعلام کرده است.

جان بس در صفحه توئیتر اش نوشته است: از اعلام رهایی سه زندانی طالبان برای ترویج صلح و همچنان فیصله برای بازنگری انتقال این زندانی‌ها پس از حملات لوگر و کابل به تاریخ ۱۲و ۱۳نوامبر، از سوی رییس جمهور غنی، پشتیبانی می‌کنیم.

از سوی دیگر یک هیات نه نفری که چند روز پیش در قطر با طالبان نشستی داشتند، قطعنامه ده ماده‌یی را با خود در کابل آوردند که بیانگر دیدگاه های طالبان است.

هر چند که حکومت تاکنون با آنها دیدار نکرده است، ریاست جمهوری می گوید که منتظر نظریات آنان هستیم.

معاون سخنگوی ریاست جمهوری، دواخانه مینه پال، می گوید که انس حقانی وهمرانانش تا زمان آغاز گفتگوهای صلح با دولت افغانستان و برقراری آتش بس رها نخواهند شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала