واکنش علمای افغانستان نسبت به «سرکوب مسلمانان» در چین

© AFP 2023 / Goh Chai Hinواکنش علمای افغانستان نسبت به «سرکوب مسلمانان» در چین
واکنش علمای افغانستان نسبت به «سرکوب مسلمانان» در چین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری از اعضای شورای علمای و شورای ملی افغانستان، آنچه را که حکومت افغانستان برابر آن خاموشی اختیار کرده است، انتقاد می کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز،  شورای علمای و شورای ملی افغانستان می گوید که مسئولیت مسلمانان و کشورهای اسلامی است که در برابر بی عدالتی ها در چین صدا شان را بلند کنند.

غیرت بهیر، عضو مجلس سنا و یکی از اعضای حزب اسلامی در این باره گفت: "متأسفانه همین مشکل را داریم که کشورهای مسلمان، ارگانی که ممثل همۀ مسلمانان باشد و از موضع قدرت برخورد بکند با قضایای مسلمانان و زیر اثر قوای خارجی و غیرمسلمان نباشد، تا حالا نداریم".

کشتار بی رحمانه مسلمانان در چین ادامه دارد - اسپوتنیک افغانستان
کشتار مسلمانان در چین ادامه دارد

عطاالله لودین، عضو  شورای علمای افغانستان نیز بیان داشت: "مسلمانان اویغور، مسلمانان فلسطین و همنی‌طور در بخش بخش دنیا ظلم‌هایی می‌شود بر مسلمانان و باید در این باره پرسان شود".

این در حالی است که روزنامه نیورک تایمز گزارشی را پخش کرده است که رئیس جمهور چین از حزب کمونست خواسته است که باید در برابر اویغورها سخت گیر باشد.

وزارت خارجه افغانستان در این مورد چیزی نمی گوید، اما شماری از اعضای شورای ملی می گوید که کشورهای اسلامی، حکومت افغانستان و شماری از سیاست گران به علت منافع شخصی شان در برابر بی عدالتی ها در چین خاموشی اختیار کردند.

کرام‌الدین رضا زاده، عضو مجلس نماینده‌گان بیان داشت: "از حکومت و جامعۀ جهانی خواست ما این است که در ارتباط با ظلم و شکنجه و استبدادی که بالای مسلمانان در چین صورت می‌گیرد، آواز خود را بلند بکنند".

نهادهای حقوق بشر گزارش می دهند، شمار کسانی که به علت اندیشه های دینی شان بازداشت شده اند، بیشتر از دو میلیون نفر است، اما دولت چین این اتهام ها را نادرست می خواند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала