واکنش وزرات داخله به ادعای عبدالله مبنی برحمله پولیس برتظاهرکنندگان در کندز

© Photo / Facebook/moiعبدالله عبدالله
عبدالله عبدالله  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت داخله، شب گذشته با نشر اعلامیه ای حمله نیروهای امنیتی بر معترضین در ولایت کندز را رد کرده و آنرا کار گروه طالبان خوانده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور داخله کشور  با نشر خبرنامه‌ای به اظهارات داکتر عبدالله عبدالله از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری که گفته نیروهای امنیتی در پروسه انتخابات خود را با مردم مواجه نکنند، تاکید کرده که این نیروها بی‌طرف بوده و هستند.

عبدالله عبدالله رئیس دسته انتخاباتی «ثبات و همگرایی»  اخیرا در یک نشست خبری گفت که یک ناظر این تیم توسط نیروهای پولیس در کندز زخمی و پس از ان جان داده است.

  توقف بازشماری آرا؛ اعتراض عبدالله نتیجه داد  - اسپوتنیک افغانستان
توقف بازشماری آرا؛ اعتراض عبدالله نتیجه داد

 وزارت داخله شب گذشته (26 عقرب) با نشر اعلامیه این ادعا را رد و گفته است: “حوالی ساعت 3:15 روز گذشته در مرکز کندز از سوی طالبان و دشمنان آزادی و دموکراسی مردم افغانستان، بر دفتر کمیسیون انتخابات این ولایت بر اثر فیر هاوان یک تن غیر نظامی کشته و چهار غیر نظامی و یک منسوب امنیتی زخمی شده اند.

وزرات داخله در اعلامیه ی خود خبرهای نشر شده؛ مبنی براینکه نیروهای امنیتی، روز گذشته بالای معترضین در مرکز ولایت کندز حمله کرده اند را  نادرست خواند و تاکید کرد که نیروهای امنیتی با احترام به قوانین نافذه کشور مکلّف به تأمین امنیت تظاهرات اند.

این اظهارات در حالی مطرح شده است که روز گذشته هوادارن دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی در واکنش به بازشماری اراء دست به اعتراضات گسترده در ولایت های مختلف زدند. ویدیوهای نشر شده در فضای مجازی نشان می دهد که پولیس مانع تظاهرات آنان می شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала