جان بس: حمله های کابل و لوگر سبب عدم تبادلۀ زندانیان شد

© Photo / Facebook/Chief Executive of the Islamic Republic of Afghanistan / ریاست اجراییه جمهوری اسلامی افغانستانسفیر امریکا در کابل
سفیر امریکا در کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جان‌بس، سفیر ایالات متحدۀ امریکا در کابل می‌گوید که تصمیم تعلیق رهایی انس حقانی، مالی خان و حافظ رشید، اعضای برجستۀ شبکۀ حقانی، درپی حمله‌ها در کابل و لوگر گرفته‌ شده‌است.

به گزارش اسپوتنیک، جان‌بس، سفیر ایالات متحده روز گذشته (یک‌شنبه، 26 عقرب) در تویترش نگاشته‌است که ایالات متحده دربارۀ گام‌های بعدی برای رهایی انس حقانی و دو تن دیگر، با حکومت افغانستان از نزدیک کار می‌کند.

وی گفته است، کشورش همچنان از تصمیم بازیابی مجدد انتقال زندانیان شبکه حقانی از سوی حکومت افغانستان حمایت می کند.

سفیر امریکا در کابل در ادامه گفته است که “ایجاد و ساختن صلح انتخاب دشواری است. اما باز هم نیاز به بررسی دقیق شرایط موجود را دارد.”

او افزوده است که ایالات متحده به عنوان شریک استراتیژیک در مراحل بعدی به همکاری خود با دولت افغانستان ادامه خواهد داد.

سفیر امریکا تاکید کرده که “ما از اعلامیه رییس جمهور غنی برای آزادی سه زندانی و تصمیم دوباره آنها برای لغو این امر و بازیابی مجدد آزادسازی آنها حمایت  می کنیم.”

این در حالی است که شب گذشته صدیق صدیقی سخنگوی رییس جمهور در توییتی نوشته که انس حقانی، مالی خان وحافظ رشید، سه عضو گروه حقانی هنوز در بند دولت افغانستان قرار دارند.

صدیقی عدم رعایت شرایط از سوی طالبان را باعث معطل شدن پروسه‌ی تبادله عنوان کرده گفته بود که دولت افغانستان پروسه‌ی تبادله را تحت بازنگری قرار داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала