امریکا چهار تن به شمول یک شهروند افغانستان را تحریم کرد

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر امریکا چهار تن به شمول یک شهروند افغانستان را تحریم کرد
امریکا چهار تن به شمول یک شهروند افغانستان را تحریم کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت مالیه امریکا روز دوشنبه چهار تن و پنج سازمان به دلیل داشتن ارتباط با گروه تروریستی داعش، را تحریم کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت مالیه ایالات متحده امریکا با نشر یک خبرنامه نوشته است که این تحریم‌ها علیه احمد بایالتون و اسماعیل بایالتون – شهروندان ترکیه، سید حبیب احمد خان – شهروند کویت و روح‌الله وکیل – شهروند افغانستان، وضع شده اند.

افزایش دامنه نفوذ داعش در افغانستان با حضور امریکا - اسپوتنیک افغانستان
افزایش دامنه نفوذ داعش در افغانستان با حضور امریکا

در خبرنامه این وزارت آمده است: "امروز اداره کنترول بر اسهام خارجی وزارت مالیه ایالات متحده امریکا علیه دو شهروند ترکیه که به عنوان اجنت‌های خریداری داعش و چهار شرکت مرتبط با داعش که در سوریه، ترکیه و خلیج فارس کار می‌کردند، تحریم وضع کرده است".

براساس اطلاعات وزارت مالیه، دو فرد دیگر نیز در طرح‌های مالی داعش شرکت داشتند.

علاوه بر این، وزارت مالیه امریکا شرکت Nejaat Social Welfare Organization را که تحت نام فعالیت‌های خیریه، به گروه داعش در چوکات "حمایت از فعالیت‌های شاخه خراسان داعش در افغانستان" پول انتقال می‌داد.

خبرنامه می‌افزاید که روح‌الله وکیل رئيس اجرایی شرکت Nejaat Social Welfare Organization است شاخه خراسان داعش (ISIS-K) را حمایت مالی کرده است و در سال ۲۰۱۶ نیز در نشستی درمورد پلان‌های شاخه خراسان داعش شرکت ورزیده است.

شرکت‌های دیگر افزوده‌شده در فهرست تحریم‌ها Sahloul Money Exchange Company, Al-Sultan Money Transfer Company, Tawasul Company, ACL Ithalat Ihracat می‌باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала