طرح دو سناریوی جنگ میان روسیه و امریکا

© Flickr / Sean Ellisطرح دو سناریوی جنگ میان روسیه و امریکا
طرح دو سناریوی جنگ  میان روسیه و امریکا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک رسانه پولندی دو سناریو برای جنگ احتمالی میان روسیه و ایالات متحده امریکا را ارائه نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه پولندیMyśl Polska در مقاله‌ای دو سناریو برای آغاز جنگ احتمالی میان روسیه و ایالات متحده را پیشنهاد نموده است.

براساس این گزارش، سناریوی اول مربوط به ارتش امریکاست که با استفاده از تمام سلاح های سنگین، از جمله سلاح هسته‌ای، حمله گسترده ای را آغاز خواهد کرد.

 به گفته نویسنده مقاله، این سناریو خطراتی را به همراه خواهد داشت، زیرا كرملین  نیزممكن است توانایی "حمله تلاقی جویانه به همان اندازه مخرب" حفظ نموده باشد.

سناریوی دوم شامل چند مرحله است. وظیفه اصلی دراین سناریو، قرار دادن روسیه در انزوای اقتصادی است و این مفهوم برای "ایجاد تغییر در رهبری سیاسی" طراحی شده است. 

روزنامه نگار، آنتونی کونیوشفسکی معتقد است که احتمال وقوع جنگ ها بسیار واقعی است، زیرا واشنگتن ممکن است به یک "جنگ نسبتاً بزرگ" فوری نیاز داشته باشد. و برای تحقق این مفکوره، روسیه به عنوان محتمل ترین دشمن شناخته می شود، و ایالات متحده باید بسیار"سعی نماید تا این کشور را به همراه فضای ژئوپلیتیکی آن تحت تأثیر قرار دهد".

   نشریه تأکید نموده است که روسیه در شرایط بسیار دشوار،همانند یک شطرنج باز حرفه‌ای"توانایی چندین حرکت" موفقانه، را از خود نشان داده است . منظور نویسنده این مقاله از اقدامات روسیه در سوریه، برقراری روابط با ترکیه و اسرائیل است، در حالی که واشنگتن "در خاورمیانه شکست تحقیرآمیز را متحمل شده است".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала