هشدار حکمتیار در خصوص اعلان نتایج انتخابات ریاست جمهوری

© Sputnik / JAK هشدار حکمتیار در خصوص اعلان نتایج انتخابات ریاست جمهوری
 هشدار حکمتیار در خصوص اعلان نتایج انتخابات ریاست جمهوری - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گلبدین حکمتیار: تا حذف 300 هزار رأی جنجالی، کسی حق اعلام نتیجه‌ی انتخابات را ندارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، گلبدین حکمتیار، رهبر دسته‌ی انتخاباتی «صلح و عدالت اسلامی» خواستار حذف حدود 300 هزار رأی جنجالی از مرکز ملی جمع‌آوری نتایج شده، و می‌گوید، تا روشن‌ شدن این موضوع، هیچ کسی حق اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری را ندارد.

حکمتیار که (سه‌شنبه، 28 عقرب) در یک نشست خبری در کابل صحبت می‌کرد، گفت که علاوه بر حذف این 300 هزار رأی، باید آرای بیومتریک‌ ناشده نیز باطل شود.

او همچنان در بخشی از صحبت‌ هایش خواستار محاکمه‌ی «عاملان تقلب و جرایم» انتخاباتی شد و افزود کسانی که در انتخابات زمینه‌ی تقلب را فراهم کرده‌ اند باید به نهادهای عدلی و قضایی معرفی شوند.

همین طور حکمتیار گفت که شرکت «درملوگ» نیز به خاطر عدم اجرای تعهداتش در بخش اعلام نتایج انتخابات، باید محاکمه شود.

 گلبدین حکمتیار با اشاره تلویحی به دسته‌ی انتخاباتی دولت‌ساز، به رهبری محمد اشرف غنی گفت که به جز این دسته‌ی انتخاباتی، دیگر تمامی دسته‌ها با روند بازشماری تمام صندوق‌های رأی‌گیری موافق است.

 اظهارات حکمتیار در خصوص تقلبی بودن 44 درصد آرای انتخابات ریاست جمهوری  - اسپوتنیک افغانستان
اظهارات حکمتیار در خصوص تقلبی بودن 44 درصد آرای انتخابات ریاست جمهوری

 حکمتیار افزود: «یگانه دسته‌ی انتخاباتی‌ای که با بازشماری تمام صندوق‌های رأی‌گیری مخالفت دارد، دسته‌ای است که ۸۰ درصد آرای تقلبی مربوط آن می‌باشد».

حکمتیار همچنان هشدار داد در صورتی که کمیسیون انتخابات به خواسته‌ های آنان توجه نکند، نتایج را آنان و «مردم افغانستان» نمی‌پذیرند و مسئولیت آن نیز به عهده‌ی «تقلب‌کاران» می‌باشد.

لازم به ذکر است که این آرا شامل 137 هزار و 630 رأی قرنطین ‌شده، 102 هزار و 12 رأی خارج از زمان رأی ‌دهی، آرای تکراری، عکس از روی عکس و آرای حدود 700 دستگاه و کارت حافظه‌ی مفقودشده می ‌باشد.

پیش از آن کمیسیون انتخابات در فیصله ‌نامه‌ای اعلام کرده بود که در مورد 137 هزار و 630 رأی قرنطین ‌شده هیچ مشکلی وجود ندارد و این آرا از نظر این کمیسیون بااعتبار شناخته می‌شود.

گلبدین حکمتیار همچنان در بخشی از صحبت‌هایش گفت که شماری از کشورهای خارجی در روند انتخابات افغانستان مداخله می‌کنند. او از این کشورها خواست که بی ‌طرفی ‌شان را در امور انتخابات افغانستان نگهدارند و نباید از تقلب ‌کاران حمایت کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала