آمریکا یک سازمان خیریه مستقر در افغانستان را تحریم کرد

© AFP 2023 / PAUL J. RICHARDS آمریکا یک سازمان خیریه مستقر در افغانستان را تحریم کرد
 آمریکا یک سازمان خیریه مستقر در افغانستان را تحریم کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خزانه داری ایالات متحده، سازمان رفاه اجتماعی نجات را از بهر نقش داشتن در فراهم سازی پول به گروه داعش تحریم کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، وزارت خزانه داری ایالات متحده در اعلامیه گفته است که سازمان نجات، زیر پوشش کمک های خیرخواهانه، برای تسهیل انتقال پول و حمایت از فعالیتهای شاخه خراسان داعش در افغانستان کار کرده است.

در اعلامیه ازتحریم سید حبیب احمد خان رهبر سازمان نجات وروح الله وکیل از حامیان این سازمان نیز یاد شده است.

وزات خزانه داری ایالات متحده می گوید که سازمان نجات دراواخر سال 2016 در کابل ایجاد شد.

آمریکا معتقد است که سازمان رفاه اجتماعی نجات سازمان رفاه اجتماعی نجات از لحاظ مادی و مالی شاخه خراسان داعش را پشتیبانی کرده است ویا پشتیبانی مادی وفنی را به کالاها یا خدمات درپشتیبانی ازاین گروه فراهم ساخته است.

جانشین وزیر دفاع داعش بازداشت شد  - اسپوتنیک افغانستان
جانشین وزیر دفاع داعش بازداشت شد

دربخشی ازاعلامیه وزارت خزانه داری امریکا آمده است که «در او اخر 2016، رهبران افغانی شاخه خراسان داعش، نشست های برنامه ریزی را زیر پوشش نشست همبستگی سلفی با حمایت سازمان نجات برگزار کردند. رهبران اجرایی نجات ورهبران برجسته سلفی درافغانستان نشست را رهبری کردند، برخی از آنان پشتیبانان مالی نجات بودند. روح الله وکیل یکی از کسانی که تحریم شده است یکی از شرکت کننده گان این نشست بود».

گفته می شود که در اواخر سال 2016، سازمان رفاه اجتماعی نجات از سوی یکی ازفراهم کننده گان داعش شکل داد. یک استخدام کننده شاخه خراسان داعش درسازمان نجات کار کرد ودرکابل به این گروه سربازگیری کرد وزمینه سفر آنان را به ننگرهار فراهم ساخت.

به گفته واشنگتن، نجات کمک ها را به نماینده گی ازشاخه خراسان داعش ازافراد درقطر، امارات متحده عرب، عراق وکشورهای دیگر خاورمیانه گرد  آوری می کرد وازدفتر هایش درکابل وجلال آباد این پول را ازحساب های بانکی گرفته وبه داعش می رسانید.

سید حبیب احمد خان کسی که گفته می شود رییس سازمان نجات است اکنون درکویت به سرمی برد.

با این حال از محل بود و باش عضو برجسته دیگر این سازمان به نام روح الله وکیل که او نیز تحریم شده است تا اکنون چیزی گفته نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала