اردوغان: ترامپ باید بداند که از خریدS- 400 هرگز منصرف نمی‌شویم

© REUTERS / Murat Kula/Presidential Press Officeاردوغان: ترامپ باید بداند که از خرید S – 400 هرگز منصرف نمی‌شویم
اردوغان: ترامپ باید بداند که از خرید S – 400 هرگز منصرف نمی‌شویم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ترکیه می گوید در دیدار با دونالد ترامپ، به او گفته است که اگر ایالات متحده امریکا "موضع سازش‌ناپذیر" خود درباره F-35 را دنبال کند، ترکیه جایگزین‌هایی را برای رفع نیازهای دفاعی خود جستجو خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه درسخنرانی خود در جمع اعضای حزب عدالت و توسعه گفت، در جریان گفت‌وگوهای اخیر در واشنگتن به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری امریکا گفته است  که ترکیه از خرید سیستم های دفاع موشکی اس-400 روسیه عقب‌نشینی نخواهد کرد.

پیشنهاد معامله 100 میلیارد دالری ترامپ به اردوغان - اسپوتنیک افغانستان
پیشنهاد معامله 100 میلیارد دالری ترامپ به اردوغان

اردوغان افزود، به ترامپ گفته است که اگر ایالات متحده امریکا "موضع سازش‌ناپذیر" خود درباره F-35 ها را دنبال کند، ترکیه به دنبال جایگزین‌هایی برای رفع نیازهای دفاعی میان‌مدت خودش خواهد بود.  

رئیس جمهور ترکیه افزود: در دیدار و مذاکرات با دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا گرچه به توافقی برای حل اختلافات دو کشور نرسیدیم، اما به تمام دنیا نشان دادیم که اجازه نمی‌دهیم چنین مسائلی روابط طرفین را اسیر خود کند.

 اردوغان در ادامه گفت، انقره آگاه است که حمایت امریکا از نیروهای ی‌پ‌گ کرد سوریه فورا متوقف نخواهد شد اما مبارزه انقره علیه این نیروها که به اعتقاد وی یک گروه تروریستی به شمار می‌روند، ادامه خواهد یافت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала