دیدبان شفافیت: پرونده های سیاسی توسط دادستانی کل «بی‌طرفانه و منصفانه» پیگیری نمی شود

© Photo / FB / AGOلوی سارنوالی / دادستانی کل افغانستان
لوی سارنوالی / دادستانی کل افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
 دیدبان شفافیت افغانستان می‌گوید، که دادستانی کل پرونده‌های را که جنبه سیاسی دارد به کندی بررسی می‌کند.
چند مقام وزارت مخابرات به اتهام فساد به دادستانی کل معرفی شدند - اسپوتنیک افغانستان
چند مقام وزارت مخابرات به اتهام فساد به دادستانی کل معرفی شدند

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، ناصر تیموری پژوهشگر دیدبان شفافیت افغانستان میگوید:- "از جمله نزدیک به ۲۰ پرونده که مربوط به وزیران در کابینه افغانستان وجود دارد، تنها یک پرونده اش مورد پیگیری عدلی و قضایی صورت گرفته است. نتیجه گیری کلی ما از کار کردهای لوی سارنوالی (دادستانی کل) این بوده که پرونده‌های که سیاسی بوده است به موقع، بی‌طرفانه و منصفانه مورد پیگرد قرار نگرفته است".

در همین حال دادستانی کل می‌گوید، که از ده‌ها مقام عالی حکومتی متهم به فساد اداری تحقیق کرده و این نهاد دست آوردهای چشمگیری در یک سال گذشته داشته است.

جمشید رسولی سخنگوی دادستانی کل میگوید:- "امروز کشانیدن ده‌ها مقام ارشد امنیتی حتی به سطح جنرالان که آنها متهم به فساد اداری بوده اند را به محاکمه کشانیده ایم، دایر شدن یک محکمه تا سطح وزیر که در اجراهای نهادهای عدلی و قضای یک مورد بی پیشینه بود".

نمایندگان مردم در مجلس از کار دادستانی کل در برخورد به قضایای فساد راضی نیستند و می گویند، که با بسیاری از پرونده ها مانند «پرونده فساد مالی کابل بانک» برخورد سیاسی صورت می گیرد.

ریحانه آزاد عضو مجلس نمایندگان میگوید:- "نهادهای عدلی و قضایی باید به نتیجه برسند که واقعا فسادی صورت گرفته است و باید این قضیه‌ها بررسی شود".

یادآوری می کنیم، که پیشتر کمیته مستقل نظارت و ارزیابی مبارزه با فساد اداری یا مک در پنجمین گزارش خود گفته بود، که اقدام های دادستانی کل در مبارزه با فساد در این دوره رضایت‌بخش است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала