عدم حضور فضانوردان امریکایی در فضاپیمای «سایوز» روسیه

© Photo / NASAКорабль "Союз МС-12" пристыкованный к МКС
Корабль Союз МС-12 пристыкованный к МКС - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برای نخستین بار در 19 سال اخیر فضانوردان خارجی از جمله فضانوردان امریکایی نتواسته اند شامل خدمه پرواز فضاپیمای سایوز روسی شوند.

به گزارش اسپوتنیک، مرکز آموزشی فضانوردان خبر داده است که در 19 سال اخیر برای نخستین بار است که فضانوردان خارجی حق شمولیت در خدمه فضاپیمای سایوز روسی را دریافت نتوانستند و در ماه اکتبر سال 2020 و بهار 2021 فقط سه فضانورد روس با سفینه فضایی سایوز به فضا خواهند رفت. علاوه براین، برای نخستین باز سه "سرگییف" با هم  به طور هم زمان در یک سفینه به فضا پرواز خواهند کرد.

این در حالیست که پیشتر، جیم برایدنشتاین رئیس ناسا با ارسال نامه ای به دیمیتری راگوزین، رئیس روس کاسموس از وی خواسته بود كه یك جا در این سفینه را به دلیل اینکه  پرواز فضاپیمای جدید امریکایی به تعویق افتاده است، به فضانورد ایالات متحده اختصاص دهد.  گفته شد که روسیه و ایالات متحده در حال مذاکره در این زمینه هستند.

شرکت ناسا در ماموریت های فضایی روسیه برای مطالعه کره ماه - اسپوتنیک افغانستان
آمادگی روسیه برای ارسال فضانوردان به کره ماه

 براساس فهرست منتشره در سایت مرکز آموزشی کیهانوردان، اکنون دیده می‌شود که تمام جا ها برای پرواز سه فضانورد روسیه حفظ شده است.

 پیشتر گزارش شد که ایالات متحده ، به احتمال زیاد، از بهار سال 2020، باید تعداد فضانوردان موجود در ایستگاه فضایی بین‌المللی  را از سه نفر به یک نفر کاهش دهد.

درصورتی که «روس کسموس» در نهایت هیچ جایی را در این سفینه به فضانوردان ناسا و و یا دیگر فضانوردان خارجی اختصاص ندهد در اکتبر 2020 برای اولین بار فقط فضانوردان روسیه به فضا پرواز خواهند کرد. از سال 2000 میلادی تا کنون یک فضانورد خارجی همراه دو فضانورد روسی به فضا پرواز می کرد.

گفتنیست که سفینه فضایی «سایوز» روسی در حال حاضر، تنها سفینه‌ای است که قادر به رساندن انسان به فضا است. در سال 2011 سفینه فضایی «شاتل» امریکا به فعالیت فضایی خود پایان داد.  

طی 20 سال از موجودیت ایستگاه فضایی بین‌المللی ، 85 پرواز سرنشیندار بوسیله سفینه سایوز روسی و شاتل امریکایی انجام شد و طی این مدت 239 فضانورد و کیهان شناس از ایستگاه بازدید کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала