نبیل سفارت خانه‌ها را به مداخله در امور افغانستان متهم کرد

© Photo / Rahmatullah Nabil FBرحمت الله نبیل، نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان
رحمت الله نبیل، نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رحمت الله، نبیل می گوید که کمیسیون مستقل انتخابات به خواست های قانونی برخی از دسته های انتخاباتی پاسخ نداده است. وی همچنین سفارت خانه های خارجی را به مداخله در انتخابات افغانستان متهم نمود.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "کوکچه پرس" رحمت الله، نبیل نامزد انتخابات ریاست جمهوری روز دوشنبه در یک نشست خبری (27 عقرب) شماری از سفارت خانه ها را به مداخله در روند انتخابات، متهم می سازد.

او هشدارمی دهد که اگر مردم افغانستان احساس کنند که این سفارت خانه ها به سود یک نامزد مشخص مداخله می کنند، شک آنان دربارۀ اینکه این سفارت خانه ها نظام قانون مندی در این کشور نمی خواهند، به یقین مبدل خواهد شد.

او در این باره گفت: «متاسفانه کمیسیون خلاف قوانین و لوایح جانب دارانه عمل می کند، در دو نشستی که تیم های تخنیکی از تکت های مختلف انتخاباتی با کمیسیون نشست داشته هیچ نوع قناعت تیم های انتخاباتی رافراهم نتوانسته و تلاش این بوده که تقلب توجیه شود.»

آقای نبیل می گوید که، کمیسیون مستقل انتخابات به خواست های قانونی برخی از دسته های انتخاباتی پاسخ نداده و در پی توجیه آرای تقلبی است.

او تصریح کرد: «خطاب من به بعضی موسسات بین المللی و حتا سفارت ها است که اگر این بار مردم افغانستان احساس کنند که شما یک بار دیگر در انتخابات افغانستان مداخله می کنید یا مداخله کردید به نفع این آن، من هراس دارم که این بار شک شان به طرف یقین خواهد رفت که شما نمی خواهید افغانستان دارای یک نظم مسلط و قوی باشد.»

از سوی هم، شماری از هوداران دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی در نشستی هشدار می دهند که در برابر آرای تقلبی ایستاده گی خواهند کرد.

اما دستۀ انتخاباتی دولت ساز به رهبری اشرف غنی از کمیسیون می خواهد تا هرچه زودتر نتایج نخستین انتخابات را، اعلام کند.

کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که پس ازپایان روند بازشماری آرا، تاریخ اعلام نتایج را اعلام خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала