افغانستان در فهرست عقب‌ مانده ترین کشور های جهان همچنان باقی است

© REUTERS / Parwiz Parwizافغانستان در فهرست عقب مانده ترین کشور های جهان
افغانستان در فهرست عقب مانده ترین کشور های جهان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان ملل فهرست کشور های کمتر پیشرفته جهان را منتشر نمود که در میان 47 کشور عقب مانده جهان، افغانستان نیز شامل است.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان ملل در گزارش سالانه کنفرانس تجارت و توسعه جهانی؛ فهرستی از کشور های کمتر پیشرفته را منتشر نموده است.این گزارش30 کشور افریقایی و چند کشور آسیایی و جزیره‌ای را دربر می‌گیرد.  

در مجموع، در این فهرست، 47 کشور از جمله آنگولا، جمهوری آفریقای مرکزی ، جمهوری دموکراتیک  کنگو، اریتره، اتیوپی ، ماداگاسکار، مالی، سودان ، سودان جنوبی، افغانستان ، یمن ، کامبوج ، نپال و شماری کشور های دیگر گنجانده شده اند.

یک تن از نمایندگان شرکت کننده در این کنفرانس  توضیح داد که هنگام فراهم نمودن این فهرست، كارشناسان سه معیار را در نظرگرفته اند: درآمد سرانه ، معیار ضعف منابع انسانی براساس شاخص های تغذیه بزرگسالان ، بهداشت ، آموزش و سواد ، و معیار آسیب پذیری اقتصادی.

سازمان ملل پیشتر توصیه‌هایی را برای بهبود اوضاع در این کشور ها پیشنهاد نمود. با این حال  فقط پنج کشور توانستند از فهرست کشور های عقب مانده خارج شوند که عبارت اند از: بوتسوانا ، کیپ ورد ، گینه استوایی ، مالدیو و ساموآ.

گفتنیست که،  افغانستان پس از سال‌ها جنگ و درگیری داخلی و خارجی هنوز نتوانسته به ثبات اقتصادی برسد. با وجود تلاش‌ها افغانستان هنوز فقیرترین کشور در جهان است. نشریه امریکایی "برگن" پیش ازاین در گزارشی نوشت که افغانستان یکی از فقیرترین اقتصادهای جهان به شمار می‌رود که درسال های اخیر با وجود تلاش‌های متعدد صورت گرفته نتوانسته شرایط را به طرز چشمگیری تغییر دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала