آمریکا معتقد است که ایران علاقمند خریداری تسلیحات و جنگنده های روسی است

© Sputnik / Igor Zarembo /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکا معتقد است که ایران علاقمند خریداری تسلیحات و جنگنده روسی است
 آمریکا معتقد است که ایران علاقمند خریداری تسلیحات و جنگنده روسی است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اداره کشف وزارت دفاع آمریكا معتقد است كه رهبری ایران علاقمند است هواپیماهای جنگی، تانك ها، دستگاه های راکتی S-400 و سیستم راکتی ساحلی باستیون را از روسیه بدست آورد.

به گزارش اسپوتنیک، آمریکا معتقد است که مقامات ایران علاقمند به خریداری جنگنده ها، تانک ها، دستگاه های راکتی دفاع هوایی S-400 و دستگاه های راکتی ساحلی باستیون، از روسیه هستند.

طبق ارزیابی اداره اطلاعات وزارت دفاع آمریکا، جمهوری اسلامی پس از پایان تحریم تسلیحاتی سازمان ملل در سال 2020 تلاش خواهد کرد از روسیه یا چین جنگنده ها و هواپیما های جدید خریداری کنند. از جمله احتمال داده می رود که ایران برای خریداری جنگنده های سوخو 30، هواپیما های اموزشی یاک 130، تانک های تی 90، دستگاه های راکتی دفاع هوایی S-400 و دستگاه های راکتی ساحلی "باستیون" از روسیه کوشش نماید.

با این حال در گزارش استخبارات وزارت دفاع آمریکا خاطرنشان می شود که ممکن است ایران با خاطر تحریم های آمریکا از وجوه کافی برای خریداری تسلیحات فوق الذکر برخوردار نباشد.

حمله اردوی امریکا به روسیه، چین یا ایران به فاجعه مبدل خواهد گشت - اسپوتنیک افغانستان
حمله اردوی امریکا به روسیه، چین یا ایران به فاجعه مبدل خواهد گشت

به روز 20 جولای سال 2015 توافق هسته ای برجام به تصویب شورای امنیت سازمان ملل رسید اما در آن خاطرنشان شد که تحریم تسلیحاتی ایران تا 5 سال دیگر یعنی تا سال 2020 حفظ می شود.

  توافق هسته‌ای ایران و قدرت های بزرگ جهان که به آن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) هم گفته می‌شود، سال 2015 میان ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 متشکل از آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین، پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به علاوه آلمان منعقد شد. برپایه این توافق، در برابر محدود شدن برنامه هسته‌ای ایران به اجرای طرح های صرفاً صلح آمیز ، تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور لغو یا تعلیق شد.

پیش از این هشتم ماه مه سال 2018، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد و به دنبال آن تحریم های واشنگتن علیه ایران احیا و تشدید شدند.  آمریکا تلاش می کند دیگر کشورها نیز ایران را تحریم نمایند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала