Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

یورو 2020، مسابقات خاص با بازیکنان امیدوار

© Sputnik / Рамиль Ситдиков /  مراجعه به بانک تصاویر توپ فوتبال Russia World Cup Iran Training
توپ فوتبال  Russia World Cup Iran Training - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با پایان یافتن بازی های مرحله گروهی، تیم های ملی صعود کرده و مرحله پلی آف را بررسی می کنیم.

به گزارش اسپوتنیک، مسابقات مرحله گروهی و مقدماتی جام ملت های اروپا 2020 به فرجام رسید. چه کسی مورد توجه در مسابقات تابستان آینده قرار می گیرد؟ قدرت های پنهان چه کسانی هستند؟ کدام تیم امیدوار است این رقابت ها را از طریق پلی آف آغاز خواهد کرد؟ و آیا بالاخره می تواند سال انگلستان باشد؟

تیم ملی ایتالیا Футбол. Товарищеский матч. Италия - Саудовская Аравия - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
انتخابی یورو 2020؛ گل‌باران ایتالیا و اسپانیا در شب صعود دنمارک و سوییس

اسلحه های بزرگ شلیک می شوند

هالند بزرگترین قربانی آخرین مسابقه انتخابی قهرمانی اروپا بود. با این حال  اما این بار اسلحه های بزرگ نارنجی ها بدون مشکل به مسیر خود حرکت کرده اند.

بلجیم هنگامی که ماه گذشته با نتیجه 9-0 سن مارینو را در هم کوبید، صدرنشین گروه خود شد و با پیروزی های بعدی بر قزاقستان، روسیه و قبرس رکورد عالی را در گروه اول با 34 گل زده، به ثبت رساند.

ایتالیا در گروه J نیز چشمگیر بود، از 10 بازی 10 برتری کسب کرد، این تیم که با نتیجه 9-0 ارمنستان را در روز دوشنبه شکست داده بود، امیدواری ها را بروز داد که با عدم موفقیت در جام جهانی 2018، ممکن است دوباره یک نیروی اصلی در تابستان آینده باشند.

مدافع عنوان قهرمانی (پرتگال) که هنوز از کریستیانو رونالدو سود می برد، با پیروزی 2-0 مقابل لوکزامبورگ، صعودش را در این مسابقات مسجل ساخت، در حالی که اسپانیا، فرانسه، کرواسیا و البته انگلستان در چند روز گذشته نیز توانسته بودند به این مسابقات برسند.

آلمان هم مانند بلجیم ماه گذشته جواز صعود گرفت، به نظر می رسد اکنون تیم های بزرگ برای مسابقات بزرگ آماده می شوند.

 

آیا می تواند سال انگلستان باشد؟

انگلستان در رده دوم مسابقات پشت سر فرانسه قرار دارد. سرمربی کوزوو برنارد چالاندز سه شیرها را به عنوان بهترین تیم اروپا پس از پیروزی 4-0 در پریشتینا در روز یکشنبه توصیف کرد، در حالی که گرت ساوتگیت نیز تیم کنونی اش را بهتر از جام جهانی عنوان می کند.

مطمئناً اگر این تیم انتخابی شرایطی را پشت سر بگذارد، حمله آنها متوقف می شود. با وجود تنها 8 بازی، انگلستان بیشترین گل ها را در مرحله مقدماتی به ثمر رسانده است.

هری کین 12 گل از کل آنها را به خود اختصاص داده و باعث می شود او نه تنها بهترین گلزن مقدماتی بلکه اولین بازیکن از هر کشوری باشد که در هر بازی مقدماتی، فرصت گل به دست می آورد.

رحیم استرلینگ هشت گل دیگر را به ثمر رساند و با وجودی که ماركوس رشفورد، جادون سانچو، تامی آبراهام و كالوم هادسون-اودی حمایت بیشتری می كنند و ترنت الكساندر-آرنولد و بن چیلول از عقب عقب حمله می كنند، علت زیادی برای خوش بینی وجود دارد.

تیم ساوتگیت در هشت بازی مقدماتی خود فقط شش گل به ثمر رساند، اما شکست های خط دفاعی آنها برای حریفان فرصت بیشتر می داد و هنوز هم در مورد خط میانی اش سؤالاتی وجود دارد.

این طرف انگلستان جوان، گرسنه و با استعداد است، اما آیا آنها می توانند بازی ها را در برابر مخالفان برتر کنترل کنند؟ آیا خط میانی حاوی تعادل مناسب بین استحکام دفاعی و خلاقیت است؟ اینها سوالات بی پاسخ هستند که در نهایت می توانند اردوی یورو 2020 انگلستان را تعریف کنند. اما چشم اندازهای آنها حداقل روشن تر از گذشته می شود.

 

ولز، اسکاتلند، چمهوری ایرلند و ایرلند شمالی:

ولز سه شنبه شب با برتری 2-0 خود مقابل مجارستان صعود نمود، اما بقیه کشورها برای رسیدن به یورو 2020 باید از طریق پلی آف بازی کنند.

اسکاتلند لحظات ناگواری را در راه رسیدن به مرحله سوم گروه اول متحمل شد و نه تنها برابر بلجیم و روسیه بلکه مقابل قزاقستان نیز متحمل شکست سنگین شد.

برای جمهوری ایرلند نیز امتیازات کم وجود داشت که نتوانستند در هر سه بازی پایانی خود در گروه D برنده شوند و به دانمارک اجازه می دهد تا با برخی از هواداران، آنها را به رده دوم برساند، همچنین کیفیت فوتبال آنها را در میک مک کارتی زیر سوال می برد.

ایرلند شمالی می دانست وقتی که در همان گروه هالند و آلمان به تساوی می رسند در برابر آن قدم گذاشته و در حالی که در بازی آخر خود 6-1 در بازی آخر لیگ ملت ها مغلوب شدند، از چهار پیروزی خود دل می گیرند. چهار بازی در برابر استونیا و بلاروس.

 

قدرت های پنهان چه کسانی هستند؟

قدرت های پنهان چند ساله کرواسیا دیگر پس از رسیدن به فینال جام جهانی سال گذشته، دیگر نمی تواند چنین تلقی شود اما چندین ملت دیگر نیز وجود دارند که تابستان آینده شانس خود را برای ناراحت کردن در شانس ها فریب می دهند.

پولند (80/1) یکی از آنهاست. آنها در جام جهانی گذشتهاز مرحله گروهی صعود نکردند ولی در یورو 2016 به مرحله یک چهارم نهایی راه یافتند و به دنبال یک رقابت مقدماتی قدرتمند در گروه G، به امید اینکه در ژرفای مرحله حذفی بهتر باشند، به مسابقات سال آینده نزدیک می شوند.

قدرت اصلی آنها البته روبرت لواندوفسکی است که دور از انتظار 26 گل برای باشگاه و کشورش در این فصل به ثمر رسانده است. آنها به حمله بیشتر پر قدرت شلیک می کنند که به شکل پیاتیکی آث میلان است که چهار گل در مرحله مقدماتی به ثمر رساند و آنها نیز در خط میانی و گل قدرتمند هستند، جایی که لوکاز فابیانسکی و ووشیچ سچسنی همچنان برای پیراهن شماره 1 تلاش می کنند.

 

سوئیس (66/1) ، برندگان گروه D، می تواند تیم دیگری برای تماشا باشد.

آنها به مرحله حذفی سه تورنمنت مهم آخر که در آن حضور یافته اند رسیده اند. تابستان گذشته، آنها شانس تأمین مکان در فینال لیگ ملتهای یوفا را از دست دادند و بلجیم را 5-2  بردند. این تیم به کیفیت ستاره سبک هستند اما جوان، گرسنه زیر نظر سرمربی با تجربه ولادیمیر پتکوویچ هستند.

اوکراین (100/1) یک رقابت ناامیدکننده یورو 2016 را تحمل کرد و نتوانست در مسابقات جام جهانی سال گذشته صعود کند، اما از آن زمان نشانه‌های پیشرفت قابل توجهی را نشان داده است. آنها در یورو 2020 به عنوان برندگان گروه B صعود کردند و پرتگال را در خانه شکست دادند و در خانه آنها هم به تساوی رسیدند و در مجموع تنها یکی از 21 بازی اخیر خود را از دست داده اند.

تیم آنها هیچ بازیکنی با مشخصات مانند مهاجم افسانه ای آندری شوچنکو که اکنون سرمربی آنها است، ندارد. شکل خوب آنها در دو سال گذشته باعث شده است که بتوانند یک امتیاز برای قرعه کشی مرحله گروهی کسب کنند.

 

فنلند دنباله رو ساز تاریخ سازان است

هفته گذشته صحنه هایی از جشن در هلسینکی برگزار شد که فنلند برای اولین بار در تاریخ خود برای حضور در مسابقات بزرگ واجد شرایط می شد، پیروزی 3-0 آنها مقابل لیختن اشتاین که آنها را به عنوان تیم دوم گروه J پشت سر ایتالیا معرفی نمود. تیمو پوکی در طول رقابت های مقدماتی 10 گل به ثمر رساند که در آن فنلند چهار امتیاز پاک یونان را از آن خود کرد.

فنلندی ها می توانند تابستان آینده به تعداد بیشتری از تازه واردان قهرمانی اروپا بپیوندند که اسرائیل و بوسنی و هرزگوین امیدوارند برای اولین بار از طریق بازی های پلی آف موفق به کسب یک امتیاز در این مسابقات شوند. در همین حال، گرجستان، کوزوو، مقدونیه شمالی و بلاروس نیز حاضر در رقابت های پلی آف هستند و مانند فنلند اولین حضورهای مهم مسابقات خود را تجربه می کنند.

به یاد داشته باشید، قرعه کشی بازی های پلی آف یورو 2020 در شبکه اسکای اسپورتس ساعت 11:00 روز جمعه به وقت محلی نشر می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала