جو بایدن: عربستان باید پاسخگوی مرگ خاشقجی باشد

© AP Photo / Matt Rourkeجو بایدن: عربستان باید پاسخگوی مرگ خاشقجی باشد
جو بایدن: عربستان باید پاسخگوی مرگ خاشقجی باشد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کاندیدای احتمالی دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آینده امریکا حکومت عربستان سعودی را به قتل خاشقجی متهم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، کاندای احتمالی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آینده امریکا می‌گوید که باید حکومت عربستان پاسخگوی مرگ جمال خاشقجی باشد.

وی می‌گوید: خاشقجی کشته و پارچه پارچه شد. من معتقدم که این کار به دستور ولیعهد سعودی صورت گرفته است باید  به روشنی به آنها بگوییم که ما دیگر قصد نداریم به آنه سلاح بفروشیم و قصد داریم آنها را مجبور به پرداخت بهای این کارهای شان و طرد آنها بکنیم.

 ترامپ: برای دیدار با دیکتاتورها مشکلی ندارم - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: برای دیدار با دیکتاتورها مشکلی ندارم

ایمی کلوبشار سناتور ارشد امریکا از مینه‌ستا در سنای امریکا با جو بایدن موافقت کرد و به طور اصولی خواستار سیاست خارجی جدید در امریکا شد.

این سناتور ارشد امریکا گفت: وقتی رئیس‌جمهور نسبت به قتل خاشقجی همانطور که باید واکنش نشان می‌داد نداد، و یک سیگنال واحدی به همه دیکتاتورهای جهان ارسال کرد که این طبیعی است.

برنی سندرز به نوبه خود، گفت که عربستان سعودی برای امریکا یک متحد «قابل اعتمادی» نیست: عربستان سعودی نه تنها خاشقچی را به قتل رساند، یک دیکتاتوری بی‌رحم است که هر کاری از دستش بیاید برای برچیدن دموکراسی انجام می‌دهد، با زنان به عنوان شهروندان درجه سوم رفتار می‌کند. 

جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی که از سال 2017 میلادی در ایالات متحده امریکا زندگی و به حیث مرورگر در روزنامۀ واشنگتن پست کار می‌کرد، وی پس از ورود به سرقنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد، رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتوبر گزارش دادند، جمال خاشقجی در جریان نزاع با کارمندان سرقنسولگری جان خود از دست داده است. در این رابطه 18 نفر بازداشت شده و اکنون بازجویی از آنها جریان دارد. مقامات عربستان تلاش می‌ورزند حقیقت را کشف کرده و همه مجرمان را تحت تعقیب قضایی قرار داده و مجازات کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала