شورای نامزدان نتایج انتخابات را نمی‌پذیرند

© Photo / FB/Ahmad Wali Massoudشورای نامزدان
شورای نامزدان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شورای نامزدان ریاست جمهوری اعلام کرد که نتیجۀ انتخابات برای این شورا قابل پذیرش نیست.

اسپوتنیک به نقل از baztab.news، احمدولی مسعود، از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری می‌گوید، پیش از انتخابات به رئیس جمهور، یوناما و جامعۀ جهانی پیشنهاد کرده بود تا یک حکومت سرپرست ایجاد شود و پس از آن انتخابات برگزار شود، اما این پیشنهاد پذیرفته نشد.

شورای نامزدان: انتخابات نواقص جدی داشت - اسپوتنیک افغانستان
شورای نامزدان: انتخابات نواقص جدی داشت

آقای مسعود حکومت و کمیسیون انتخابات را متهم می‌کند که به نفع نامزدان پیشتاز فعالیت می‌کنند و برخی از کارمندان کمیسیون نیز در بدل پول برای نامزدان مشخص کار می‌کنند.

شهاب حکیمی، دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری نیز بر غیرقابل پذیرش بودن نتیجۀ انتخابات تأکید می‌کند و می‌گوید، برای مدیریت روند انتخابات و صلح باید، حکومت دیگری ایجاد شود.

آقای حکیمی می‌افزاید، هزاران دستگاه بایومتریک ناپدیدشده، بار کدهای بایومتریک تبدیل شده و آرای دیگر نامزدان از صندوق‌ها کشیده شده و به نفع نامزدان پیشتاز استفاده شده است.

به گفتۀ او، شورای نامزدان روی یک راهکار جدید کار می‌کند.

اما علی افتخاری، معاون سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات اتهامات شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری را رد می‌کند و می‌‌گوید، کارمندان کمیسیون مستقل انتخابات نه برای یک نامزد مشخص که برای مردم کشور کار می‌کنند.

آقای افتخاری تبدیلی بارکدهای بایومتریک را نیز رد می‌کند و از نامزدان می‌خواهد که برای نظارت از روند بازشماری آرا ناظران‌شان را بفرستند.

این گفته‌ها در حالی بیان می‌شود که از چند روز به این‌سو روند بازشماری آرا شروع شده و به گفتۀ مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات، روند بازشماری آرا در 7 ولایت از سوی شماری از هواداران برخی نامزدان متوقف شده است.

بر اساس معلومات مسئولین کمیسیون مستقل انتخابات، نتیجۀ نخستین انتخابات ریاست جمهوری در هفتۀ آینده اعلام می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала