Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

همه چیزی که مورینیو در اولین کنفرانس مطبوعاتی تاتنهام گفت

© Sputnik / Александр Вильф /  مراجعه به بانک تصاویر ژوژه مورینیو Футбол. Лига Чемпионов. Тренировка ФК "Реал"
ژوژه مورینیو  Футбол. Лига Чемпионов. Тренировка ФК Реал - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ژوزه مورینیو سرمربی جدید تاتنهام اولین نشست خبری خود به عنوان سرمربی این تیم را برگزار کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ژوزه مورینیو برای اولین بار به عنوان سرمربی تاتنهام با رسانه ها صحبت کرد.

مورینیو در مورد پوچتینو گفت: او با احساس غم و اندوه اینحا را ترک کرد اما می داند که کارهای بزرگی انجام داده است، او همیشه در اینجا استقبال می شود. من لبخند نمی زنم چون دو روز بازی داریم و زمان زیادی نیست. اما عمیقاً خوشحال هستم و هر دقایقی که در اینجا می گذرد می فهمم که تصمیم من [برای آمدن به اینجا] درست بوده است. این یک باشگاه عالی و دارای یک سازمان و ساختار عالی است. من مشتاقانه منتظر مربیگری بازیکنان و تیم هستم و در مورد چیزهایی که درباره من وجود دارد نگران نباشید. این مربوط به ساختار نیست بلکه مربوط به پویایی ساختار است.

او در ادامه افزود: "من به بازیکنان گفتم، من سعی کردم برخی از آنها را برای باشگاه های مختلف بخرم و نتوانستم. برای بعضی از آنها را حتی سعی نکردم چون غیرممکن بود. من فقط نیستم می گویم که اکنون، من سالها گفته ام.

وی ادامه داد: "من می خواهم به پایه کاری که آنها برای 5 سال انجام داده اند احترام بگذارم، این یک به روزرسانی است و تغییر نیست. من اینجا هستم که تلاش کنم و بفهمم که چرا نتایج سال گذشته در لیگ برتر خوب نبوده است. در اینجا برای ایجاد تغییرات چشمگیر و ایجاد سردرگمی در مغز آنها. "من بسیار مراقب هستم."

 

من به بازیکن احتیاج ندارم

ژوزه مورینیو سرمربی تاتنهام اظهار داشت: "من به بازیکن احتیاج ندارم. از کسانی که دارم خوشحالم. من فقط به زمان بیشتری نیاز دارم. از بازی مقابل آنها خوب می دانم اما شما هرگز به اندازه کافی آنها را نمی شناسید."

 

ثبات تیم

مورینیو می گوید: "سختی کار؟ هربار که یک باشگاه در اواسط فصل تغییر می کند به این دلیل است که اوضاع خوب نیست، آسان نیست. اما پتانسیل باشگاه عالی است و پتانسیل بازیکنان بسیار زیاد، من هم چنین خیلی خوشحال هستم.

من به طور بالقوه کار بزرگی در دستان خود دارم. من باید متعادل باشم. 4 روز نمی توانم چیزها را تغییر بدهم. من تجربه زیادی در گرفتن تیم در اواسط فصل تجربه ندارم، فکر می کنم یک بار هم این کار را کردم. پیش از این با پورتو. اما من درباره آن خیلی فکر کرده ام و باید به پایگاهی که در اینجا هستم اعتماد کنم. این در مورد اثر انگشت من یا خودم نیست، این است که ثبات است که برخی از راحتی ها را به بچه ها فراهم کنیم."

 

"فهمیدم اشتباه کردم"

"من اعتقاد دارم. من همیشه فکر می کردم که 11 ماه وقت تلف نشده است، فکر می کردم، با تجزیه و تحلیل و آماده سازی کارها را انجام دهم. شما هرگز DNA، هویت خود را از دست نمی دهید، شما همان چیزی هستید که هستید، چیزهای خوب و بد است. از من نپرسید که چه اشتباهاتی وجود دارد اما من فهمیدم اشتباه کردم و قصد ندارم همان اشتباهات را انجام دهم.  من آرام، با انگیزه و آماده هستم و فکر می کنم بازیکنان در این دو روز چنین احساسی داشته اند. این مربوط به تاتنهام است، مربوط به من نیست. شما دوره هایی را در زندگی می گذرانید و در این دوره مربوط به من نیست. باشگاه، بازیکنان و هواداران و من برای کمک به آنها در اینجا هستم. "

 

بازیکنان باید احساس خوبی داشته باشند

"مورینیو در گفتگو با بازیکنان خارج از قرارداد تاتنهام اضافه کرد: "اوایل روزها است. من برای دوسیه های فردی زمان نگذاشته ام، نمی دانم چگونه می توانم سعی کنم روی آنها تأثیر بگذارم. اولین چیز این است که بازیکنان احساس خوبی داشته باشند و اگر آنها قصد دارند در جنوری یا جون ترک کنند یا قرارداد جدیدی امضا کنند، باید براساس احساس خوب باشد. احساس خوب روز شنبه و آماده شدن برای بازی وجود دارد. این مربوط به باشگاه است و اساساً شما باید خوشحال باشید، باید انتخاب کنید که چه چیزی شما را خوشحال می کند. در کوتاه مدت ما باید در دو دیدار بعدی دو نتیجه کسب کنیم. در لیگ برتر باید ناحیه ای که متعلق به آن نیست ناپدید شویم. سپس در لیگ قهرمانان اروپا باید دو بازی برای صعود داشته باشیم و اگر در مسابقه اول واجد شرایط بهتر خواهد بود."

 

"فروتنی"؟

"من فروتن، به اندازه کافی فروتن هستم تا شغل خود را امتحان کنم و آنالیز کنم، نه فقط سال گذشته بلکه کل چیز تکامل، مشکلات و راه حلها است. نه اینکه شخص دیگری را مقصر بدانم. این یک چیز عالی بود. من واقعاً با آن به تحلیل عمیق رفتم. یک استراحت برای من بسیار مثبت بود. اولین تابستان بود که من کار نکردم و در طول آن فصل قبل احساس کمی از دست دادن کردم.

وی اضافه کرد: "من به روش خودم همیشه فروتن بودم. مسئله این است که شما آن را نفهمیدید. هیچ کس نمی خواهد تاتنهام بیش از من برنده شود."

 

ژوزه مورینیو سرمربی تاتنهام درباره اظهار نظر قبلی خود به عنوان مدیر چلسی مبنی بر اینکه هرگز به تاتنهام نمی رود: "این قبل از اخراج من بود! این فوتبال مدرن است. وقتی پدر من بازی می کرد، همین بازیکنان 15-20 سال در همان باشگاه بازی می کردند. در جامعه اکنون همه چیز سریع است، حتی روابط سریع است، بازیکنان از سر مربی خسته می شوند."

وی گفت: "من با ذهن و قلب آزاد به منچستریونایتد رفتم، من هواداران را دوست داشتم، افرادی که در آن باشگاه کار می کردند. حالا این مربوط به تاتنهام است و هیچ هواداری بزرگتر از من در جهان وجود ندارد. هیچ کس نمی خواهد تاتنهام را بخورد. برنده بیش از من. ما نمی توانیم لیگ برتر امسال را بدست آوریم، اما می توانیم آن را در فصل بعد برنده شویم. نه، بلکه می توانیم."

 

"ما باید با هم برویم"

"من می فهمم که مردم به من نگاه خواهند کرد، مثل وقتی که یک بازیکن برتر به باشگاه می رود، مردم روی او و موفقیت او تمرکز می کنند. اما من فکر می کنم این یک دید باشگاه، یک هدف باشگاه است. درباره ما است. [من] دو دهه از باشگاه های بزرگ، چالش های بزرگ و انتظارات بزرگ را داشته ام. من نسبت به آن گناهکارم زیرا انتظارات زیادی را ایجاد می کنم، یا به باشگاهی رفتم که به شکلی رشد کرد که آنها منتظر روزهای بهتر بودند. ما باید با هم برویم و به کارهای خوبی که می توانیم انجام دهیم فکر کنیم."

 

"من مرد بسیاری از باشگاه ها هستم"

"آنها باید من را به عنوان آقای پورتو، بین اینتر میلان و آقای رئال مادرید ببینند. من یک مرد باشگاه هستم، اما مرد بسیاری از باشگاه ها هستم. من می خواهم این ماجراجویی را داشته باشم، در بسیاری از کشورها بگذرانم و از طریق گرند اسلم انگلستان عبور کنم. انگلستان کشور فوتبالی است که بهترین و لذت بخش ترین است. طبیعی است که مدیران باشگاه ها را تغییر دهند. من تعجب نمی کنم اگر مائوریسیو پوچتینو مدیر دیگری در لیگ برتر باشد و این مدرنیته است.

اما وقتی مقابل یکی از باشگاه های قدیمی ام قرار می گیرم، من فقط یک باشگاه دارم. من منچستر یونایتد یا چلسی یا رئال مادرید نیستم. من همه آنها هستم. در هر هریک، به همه چیز فرصت می دهم. و این همان چیزی است که من اینجا انجام خواهم داد."

 

رئیس رئال مادرید مرا دوست دارد

"اگر می خواهید با دوستان من در رئال مادرید تماس بگیرم، من دوستان زیادی در آنجا دارم. اولین رئیسر است، او من را دوست دارد و من او را دوست دارم. من بسیار افتخار می کنم که آن روابط انسانی را پشت سر بگذارم. دیروز 50 نفر از پیام های منچستر یونایتد از مردم در باشگاه دریافت کردم. این مهمترین چیز پس از مدال ها و غنائم است."

 

'هرگز فینال UCL را از دست نداد'

"من نمی دانم زیرا هرگز فینال لیگ قهرمانان اروپا را از دست نداده ام اما می توانم تصور کنم کار آسانی نیست. شما به یکی از بزرگترین لحظاتی که می توانید برسید و نمی توانید این کار را انجام دهید. اما لیورپول، یک سال آنها لیگ برتر را با یک امتیاز و لیگ قهرمانان اروپا از دست دادند. فصل بعد آنها در لیگ برتر و فصل بسیار قدرتمند ظاهر شدند. بعد از اینکه فینال لیگ قهرمانان را از دست دادند، آن را بدست آوردند."

 

سبک بازی

 "بسیار شبیه ، این چیزی است که من می گویم. من سعی خواهم کرد که برخی از جزئیات را اضافه کنم و گاهی اوقات آنها می توانند تفاوت ایجاد کنند. به تدریج به اثر انگشت خواهیم رسید اما سبک بازی همیشه باید سازگار باشد، نه با باشگاه بلکه با کیفیت بازیکنان. اگر شما اصول من را به اشتراک نمی گذارید، پس ما یک مشکل داریم من درباره کوبی برایانت، یک برنده سریال و یک حرفه ای برتر خواندم. او می گوید:" مردم می گویند من دشوار هستم، اما من فقط برای کسانی که اصول من را به اشتراک نمی گذارند دشوار هستم. با من همه چیز درباره تیم است، این در مورد گروه، حرفه ای بودن، احترام به یکدیگر، باشگاه و هواداران است.

من نمی توانم از این کار فرار کنم. اگر کسی هست که این اصول را به اشتراک نگذارد، ما یک مشکل خواهیم داشت زیرا این راهی است که من فکر می کنم باید فوتبال باشد. برای اینکه یک بازیکن بزرگ باشند باید دیگران را بهتر کنند. وقتی من برنده نمی شوم، نمی توانم خوشحال باشم و نمی توانم آن را تغییر دهم. این DNA من است. امیدوارم که بتوانم روی بازیکنانم تأثیر بگذارم زیرا اگر خوشحال باشید که بازی های فوتبال را از دست می دهید، برنده شدن بسیار سخت است.

گاهی اوقات شما باید با افرادی که دوستشان ندارید و به خوبی کار می کنید کار نمایید. من اصولی دارم که نمی توانم تغییر دهم و یکی از این موارد این است که فکر نمی کنم بتوانم تغییر کنم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала