کشف علت مشکل بودن درمان سرطان

© Depositphotos.com / Ralwel کشف علت مشکل بودن درمان سرطان
کشف علت مشکل بودن درمان سرطان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان امریکایی علت مشکل بودن درمان سرطان را کشف کردند.

 

به گزارش اسپوتنیک، نتیجه تحقیقات علمی پزشکان دانشگاه کالیفرنیا در سن دیگو، دانشگاه استنفورد و انستیتوت پزشکی هوارد هیوز را مجله نیچر به نشر رساند. در این تحقیق دانشمندان خاطر نشان می کنند، که از بین بردن سلولهای سرطانی به دلیل برخورداری از مولکولهای حلقه ای دشوار است.

محققان برای ایجاد ساختار اولیه مولکول حلقه ای DNA  را ترتیب داده و سپس مدل سه بعدی و تصویری آن را پس از تنظیم اپی ژنتیک ایجاد کردند که بر فعالیت ژن تأثیر می گذارد.

در این آزمایش معلوم شد، که DNA دایره ای در سلولهای سرطانی در بیماران سرطانی به تعداد زیادی یافت می شود و به تهاجم تومور کمک می کند. علاوه بر این، پزشکان می گویند، که این نقش اساسی در پیشرفت تومور دارد.

محققان افزودند، که DNA اکستراکروموزومی نمونه ای از بدن انسان نیست. در نیمی از موارد چنین بیماری هایی در سلول های سرطانی مشاهده می شود. پزشکان با این شکل DNA تأکید می کنند، که رفتار سلول های سرطانی یادآور رفتار سلول های باکتریایی از برتری یوکاریوتی است. بنابراین، سلول های سرطانی هنگام تقسیم چندین نسخه از آنکوژن ها را به طور همزمان تشکیل می دهند و به همین دلیل تومور سریعتر تکامل می یابد و این خود به خود کمک می کند تا با درمان، به ویژه شیمی درمانی و رادیوتراپی، سازگار شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала