انتقال اجساد 28 پناهجوی افغانستان از ایران به نیمروز + تصاویر

© Sputnikنیمروز
نیمروز  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جسدهای 28 تن از پناهجویان افغانستان که در حادثه ترافیکی در ایران جان باختند، به مقام‌های افغانستان در مرز نیمروز سپرده شدند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "طلوع نیوز" شورای ولایتی نیمروز از انتقال اجساد مهاجران افغان از ایران به ولایت نیمروز خبر می دهد.

مقام های محلی در نیمروز می‌گویند که این پناهجویان هفته گذشته هنگامی که می‌خواستند به گونه قاچاقی به ترکیه بروند، در یک رویداد ترافیکی در ایران جان باختند.

مقام‌های ایران هفته گذشته خبر داده بودند که در نتیجه برخورد دو عراده واسطه نقلیه مهاجران افغان در سیستان و بلوچستان این کشور، 28 نفر کشته و چندین تن دیگر زخمی شده اند.

باز محمد ناصر، رئیس شورای ولایتی نیمروز در گفتگو با دویچه وله گفته است که به دلیل نزدیکی نیمروز به ولایتی در ایران که تصادم موتر در آن رخ داده است، اجساد این مهاجران به نیمروز انتقال داده شده است. او تعداد اجساد انتقال داده شده را 33 تن می گوید که احتمالا 30 تن آنها در نتیجه این حادثه ترافیکی جان داده اند.

بنا بر فهرست اسامی این مهاجران که به دسترس رئیس شورای ولایتی نیمروز قرار گرفته بیشتر این مهاجران از ولایات غور، فراه و بدخشان بوده و بین 14 تا 45 ساله بوده اند.

حدود دو میلیون مهاجر از افغانستان در ایران زندگی می‌کنند. دلیل مهاجرت آنها از راه های غیر قانونی به ایران مشکلات اقتصادی و بیکاری در افغانستان خوانده می شود.

ولایت سیستان و بلوچستان ایران یک مسیر قاچاقی برای مهاجران افغانستان است و حوادث ترافیکی در این منطقه به تکرار صورت می‌گیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала