فاجعه زیست محیطی/ موترهای برقی جهان را تهدید می‌کنند

© AP Photo / Mark J. Terrillفاجعه زیست محیطی/ موترهای برقی جهان را تهدید می‌کنند
فاجعه زیست محیطی/ موترهای برقی جهان را تهدید می‌کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان هشدار داده اند که پس از آن که باتری های لیتیم-یون موترهای برقی از کار می‌رود در آنها موادهای خطرناک جمع آوری می‌شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Nature، محققان بریتانیایی می‌گوید که موترهای برقی که جایگزین مناسب برای محیط زیست و موترهای معمولی محسوب می‌شوند، در واقع از نظر محیط زیست نیز خطرناک استند.

هزینه 6 میلیارد یورویی پورشه برای ساخت موتر برقی - اسپوتنیک افغانستان
هزینه 6 میلیارد یورویی پورشه برای ساخت "موتر برقی"

 به گفته دانشمندان، بزرگ‌ترین مشکل در این موترهای، برتری‌های استفاده شده (از کارافتاده) است که حاوی معرض‌های مضر استند و با این ها (برتری‌ها) چه باید کرد، تاکنون معلوم نیست.

در مقاله عملی منتشر شده آماده است که در سال 2017 میلادی، بیش از یک میلیون موتر برقی در بریتانیا فروخته شده است. با توجه به این که میانگین باتری هر موتر 250 کیلوگرام وزن دارد، معلوم می‌شود که کشور تا پایان عمر این باتری‌ها 250 هزار تن زباله خطرناک دریافت می‌کند.

هم‌زمان تقاضا برای موترهای برقی در این کشور رو به افزایش است و تا سال 2040 میلادی، طبق گفته‌ دانشمندان، در بریتانیا برای تولید باتری‌ها 8 گیگافکتوری لازم است.

نویسندگان این مقاله خواستار توسعه هرچه سریعتری فناوری‌های بازیافت باتری استند. به نظر آنها لازمه حداقل طراحی باتری‌ها، دیزاین و  وزان آنها سبک‌تر شوند تا به راحتی هر قسمت آن‌ ها را جدا کرده و به بازیافت ارسال نمایند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала