خروج قریب الوقوع سربازان چک از افغانستان

© AFP 2023 / Brendan Smialowski خروج قریب الوقوع سربازان چک از افغانستان
 خروج قریب الوقوع سربازان چک از افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دفاع جمهوری چک در خصوص خروج سربازان این کشور از پایگاه هوایی بگرام تا ماه مارچ سال 2020 خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، لوبومیر متنار ، وزیر دفاع چک در صحبت با رادیوی چک گفته است که تا ماه مارچ سال آینده – 2020 نظامیان چک، مستقر در پایگاه هوایی بگرام در ولایت پروان افغانستان وظیفه آموزش  نیرو های مسلح افغانستان و حفاظت از پایگاه ناتو در این ولایت را به پایان رسانیده و به کشور شان بازمیگردند.

این در حالیست که پیشتر نیز لوبومیر متنار، وزیر دفاع چک گفته بود:  در اینده اگر مذاکرات طالبان و امریکا موفق و به ثبات سیاسی داخلی منجر شود، امنیت در افغانستان بهبود یافته و این امر باعث کاهش یا خروج کامل نیروهای امریکایی از این کشور می‌شود ما هم به سرعت به این مسئله پاسخ می‌دهیم؛ یعنی اگر امریکا نیروهایش را از افغانستان خارج کند ما هم همین کار را انجام خواهیم داد.

ماموریت سربازان چک دراین پایگاه در سال 2013  آغاز شد.آنها بیش از شش سال در محافظت از این پایگاه مشارکت داشته اند.در حال حاضر بالغ بر 170 نیروی ویژه ارتش چک دراین پایگاه مستقر هستند. آنها بطور خاص وظایف گزمه تا شعاع چند کیلومتری پایگاه را بر عهده دارند. 

تعداد زیادی از سربازان چکی که عمدتاً در لوگر مستقر بودند از افغانستان بیرون شده اند، و شماری از آنان حدود 250 تن دیگرعلاوه بر بگرام مشغول حفظ میدان هوایی در کابل و سایر مناطق این‌کشور هستند

از سال 2014 تا کنون ده سرباز چک هنگام اجرای ماموریت های جنگی برای محافظت از پایگاه بگرام کشته شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала