مفقود شدن یک فروند پهپاد امریکایی در لیبیا

© Photo / U.S. Air Force/Bobbi Zapkaعملیات جاسوسی پهپاد آمریکایی در نزدیکی مرزهای روسیه
عملیات جاسوسی  پهپاد آمریکایی در نزدیکی مرزهای روسیه  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع ایالات متحده از مفقود شدن یک فروند هواپیمای بدون سرنشین "پهپاد" متعلق به ارتش این کشور در حریم هوایی لیبیا خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، فرماندهی مرکزی امریکا در آفریقا (AFRICOM) خبر داد، یک فروند پهپاد غیرمسلح ارتش این کشور در حریم هوایی طرابلس،‌ پایتخت لیبیا مفقود شده است.

این پهپاد در حال پرواز در حریم هوایی لیبیا بود؛‌ کشوری که شاهد درگیری بین نیروهای ارتش مستقر در شرق لیبیا موسوم به "ارتش ملی" تحت امر خلیفه حفتر و نیروهای دولت وفاق ملی (دولت رسمی از سوی سازمان ملل) است.

طبق بیانیه AFRICOM، تحقیقات درباره این حادثه در جریان است و هنوز اطلاع زیادی در دسترس نیست.

در این بیانیه آمده است: عملیات این پهپاد در لیبیا با هدف ارزیابی وضعیت امنیتی و زیر نظر گرفتن فعالیت‌های افراط‌گرایانه خشونت‌آمیز در این کشور بود.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: این عملیات برای مقابله با فعالیت تروریستی در لیبیا ضروری بود و با هماهنگی کامل مقامات دولتی مناسب انجام گرفت.

درگیری مسلحانه دو طرفه بر سر کسب قدرت در لیبیا ادامه دارد که یک طرف آن دولت وفاق ملی به رهبری فائز السراج است که در پایان 2015 براساس توافقی زیر نظر سازمان ملل تشکیل شده و طرف دیگر مقامات شرق لیبیا مورد حمایت ارتش ملی به سرکردگی خلیفه حفتر هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала