هشدار کمیسیون: در صورت ادامه ممانعت ها باید حکومت مداخله کند

© Photo / IEC هشدار کمیسیون: در صورت ادامه ممانعت ها باید حکومت مداخله کند
  هشدار کمیسیون: در صورت ادامه ممانعت ها باید حکومت مداخله کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون مستقل انتخابات خواهان مداخله حکومت افغانستان است، دسته انتخاباتی اشرف غنی نیز، دسته های انتخاباتی دیگر را به گروگان گیری نتایج نخستین انتخابات متهم می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، کمیسیون مستقل انتخابات، هشدار می دهد در صورت ادامه ممانعت دسته های انتخاباتی در بازشماری آرا، این نهاد خواهان مداخله حکومت در این باره خواهد شد.

روند بازشماری آرا در 22 ولایت تکمیل شده‌ است - اسپوتنیک افغانستان
روند بازشماری آرا در 22 ولایت تکمیل شده‌ است

به گفته مسئولان این نهاد، همین اکنون هفت دفتر ولایتی این نهاد بسته استند و به کارمندان این کمیسیون اجازه داده نمی شود تا روند بازشماری و تفتیش آرا را آغاز کنند.

این نهاد می افزاید که دفترها ولایتی از سوی دسته انتخاباتی داکتر عبدالله عبدالله در اعتراض به بازشماری آرا بسته شده است.

میرزا محمد حق‌پرست، سخن‌گوی کمیسیون مستقل انتخابات در این باره بیان داشت: "اگر احیانأ باز هم این مشکل حل نشد، با درنظرداشت حکم قانون اساسی و حکم قانون انتخابات، کمیسیون مستقل انتخابات مکلف است نظام انتخاباتی را تطبیق کند و در این عرصه، جلب همکاری کند از حکومت اجرات خود را در قالب قانون در هفت ولایت انجام دهد".

معاون دوم دسته انتخاباتی داکتر عبدالله عبدالله، اسدالله سعادتی می گوید که کمیسیون انتخابات پاسخ روشنی به خواست های آنان نداده است، ادامه این وضعیت، انتخابات را به بحران خواهد برد.

آقای سعادتی در این باره افزود: "ما خواست اضافی، خواست فراقانونی نداشتیم؛ یک خواست قانونی مطابق طرزالعمل و قانون برای شفافیت داشتیم. اگر این خواست برآورده نشود، یقینأ من فکر می‌کنم که دیگر نمی‌شود سر انتخابات افغانستان حساب کرد".

کمیسیون مستقل انتخابات  - اسپوتنیک افغانستان
کمیسیون انتخابات: روند بازشماری آراء متوقف نخواهد شد

دسته انتخاباتی اشرف غنی، دسته های انتخاباتی دیگر را به گروگان گیری نتایح نخستین انتخابات متهم می کند.

داوود سلطان زوی، مسؤول نظارت دستۀ انتخاباتی اشرف غنی گفت: "در تطبیق قانون هم حکومت نقش دارد و نقش خود را باید به‌گونۀ واضیح و درست و قاطعانه بازی بکند".

انتخابات ریاست جمهوری به تاریخ ششم ماه میزان برگزار شد، تاکنون کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان موفق نشده است که نتایج نخستین این انتخابات را اعلام کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала