آخرین کرگدن سوماترایی در مالیزیا بر اثر سرطان درگذشت

CC BY 2.0 / Charles W. Hardin / Sumatran Rhinoceroses (Cropped photo)آخرین کرگدن سوماترایی در مالیزیا بر اثر سرطان درگذشت
آخرین کرگدن سوماترایی در مالیزیا بر اثر سرطان درگذشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آخرین کرگدن ماده سوماترایی که در مالیزیا زیست داشت، بر اثر بیماری سرطان درگذشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه ستار (Star)، داتوک کریستینا لیو، وزیر توریزم، فرهنگ و محیط زیست مالیزیا گفت: "اداره طبیعت وحش ایالت صباح با کمال تاسف از مرگ ایمان، آخرین کرگدن سوماترایی در مالیزیا خبر می‌دهد".

وی گفت: "از لحظه در دریافت ایمان در ماه مارچ سال ۲۰۱۴ الی مرگش از او به بهترین وجه پرستاری می‌شد. هیچ‌کس برایش بهتر از این چیزی کرده نمی‌توانست".

 ساخت شاخ مصنوعی برای نجات کرگدن از شکار  - اسپوتنیک افغانستان
ساخت شاخ مصنوعی برای نجات کرگدن ها از شکار

به گفته این وزیر مالیزیایی، ایمان چندین بار بخاطر ریزش خون به‌دلیل تومورهایش در آستانه مرگ قرار داشت. در روزهای اخیر، دواهای ضددرد نیز بر او تاثیر نداشتند. کارشناسان امیدوارند که بتوانند تخمک‌های او را حفظ کنند.

قابل ذکر است که آخرین کرگدن نر سوماترایی که تام نام داشت در ماه می سال ۲۰۱۹ در مالیزیا درگذشت. ژن تام برای تدوام نسل کرگدن‌های سوماترایی در آینده، حفظ و نگهداری می‌شود تا با پیدا شدن تکنالوژی لازم، از آن استفاده شود.

قابل یادآریست که کرگدن‌های سوماترایی کوچک‌ترین و کم‌یاب‌ترین کرگدن‌ها شمرده می‌شوند. از شاخ‌ها و دیگر اعضای بدن این حیوانات در طبابت محلی استفاده صورت می‌گیرد که باعث خطر از بین رفتن این نسل شده است. در حال حاضر کم‌تر از ۳۰۰ کرگدن سوماترایی در سوماترا و کالیمانتان، زیست دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала