بانوی نخست: در افغانستان شورای نظامی زنان تشکیل می شود

© Photo / Office of the First Lady of Afghanistan FBبانوی نخست: در افغانستان شورای نظامی زنان تشکیل می شود
بانوی نخست: در افغانستان شورای نظامی زنان تشکیل می شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بانوی نخست افغانستان امروز در نخستین نشست نظامیان زن از شکل گیری شورای نظامی زنان خبر داد.
بانوی نخست: استادان دانشگاه امریکایی آزاد نخواهند شد - اسپوتنیک افغانستان
بانوی نخست: استادان دانشگاه امریکایی آزاد نخواهند شد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، رولا غنی بانوی نخست افغانستان، در نخستین نشست نظامیان زن از شکل گیری شورای نظامی زنان برای هماهنگی بانوان نظامی خبر می‌دهد.

بانوی نخست افغانستان، شکل‌گیری این شورا را مهم می‌داند و پافشاری دارد که زنان باید در کل روندهای بزرگ کشور به ویژه مذاکرات صلح نقش اساسی و کلیدی داشته و دست‌آوردهای زنان در این روند قربانی نشود.

رولا غنی میگوید:- "ابتکار یک شورای نظامی زنان بسیار مهم است. شما زنان باید بفهمید که کسی تنها نمی تواند کاری بکند. شما باید هماهنگی داشته باشید".

همزمان با این، سرپرست وزارت دفاع افغانستان، هشدار می‌دهد، که حکومت هیچ صلحی را نخواهد پذیرفت که آغازگر یک جنگ دیگر در افغانستان شود.

اسدالله خالد سرپرست وزارت دفاع افغانستان گفت:- "مراقب اوضاع هستیم. هیچگاه به صلحی نخواهیم رفت که آغازگر یک جنگ دیگر باشد".

نیکولاس کی سفیر ملکی ناتو در افغانستان هم می‌گوید، این سازمان به پشتیبانی اش از نیروهای دولتی افغانستان ادامه می‌دهد، «ماموریت ناتو اینجا این است که تضمین کند و افغان ها هم ضمانت کنند که خاک افغانستان یک بار دیگر برای هراس افگنی استفاده نمی شود».

سفیر ناتو می‌افزاید، که نظامیان زن در افغانستان تنها یک درصد نیروی نظامی را تشکیل میدهد؛ با این حساب شمار سربازان زن در افغانستان کم و بیش ۲ هزار نظامی می باشند.

 به گفته وی، تلاش ها جریان دارد تا میزان مشارکت زنان در نهادهای امنیتی به پنج درصد برسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала