ترامپ از تلاش‌ها برای کاهش نیرو در افغانستان و توافق با طالبان سخن گفت

© REUTERS / Leah Millisترامپ از تلاش‌ها برای کاهش نیرو در افغانستان و توافق با طالبان سخن گفت
ترامپ از تلاش‌ها برای کاهش نیرو در افغانستان و توافق با طالبان سخن گفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از آزادی اساتید دانشگاه امریکایی کابل، رئیس جمهور امریکا از ادامه کاهش شمار نظامیان این کشور در افغانستان و کار بر روی توافق با طالبان خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا ضمن اعلام تلاش برای از سرگیری مذاکرات صلح با طالبان بار دیگر برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تاکید کرد.

ترامپ در تماس تلفنی با «فاکس نیوز» گفت: "در حال کاهش شمار نیروهای ما در افغانستان هستیم و اکنون نیز بر روی یک توافق با طالبان کار می‌کنیم؛ ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد".

 دو آموزگار دانشگاۀ امریکایی ازسوی طالبان رها شدند  - اسپوتنیک افغانستان
دو آموزگار دانشگاۀ امریکایی ازسوی طالبان رها شدند

رئیس جمهور امریکا در حالی این اظهارات را مطرح می‌کند که روز دوشنبه هفته گذشته طالبان دو استاد دانشگاه امریکایی کابل را در بدل رهایی ۳ نفر از اعضای ارشد شبکه حقانی آزاد کردند.

ترامپ یک روز پس از آزادی اساتید دانشگاه امریکایی کابل نیز در توئیتی نوشته بود: بیایید امیدوار باشیم که این منجر به اتفاقات خوبی در زمینه صلح مانند آتش‌بس شود تا به پایان دادن جنگ کمک خواهد کرد.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان اما در واکنش به توئیت ترامپ گفت: هنوز خیلی زود است تا در این باره چیزی بگوییم.

در حالی که برخی رسانه‌ها از احتمال آغاز مذاکرات مستقیم طالبان و دولت افغانستان خبر دادند سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان این گزارش‌ها را رد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала