معترضان در فراه اجساد غیرنظامیان را مقابل دفتر والی بردند

© Sputnik / Jakمعترضان در فراه اجساد غیرنظامیان را مقابل دفتر والی بردند
معترضان در فراه اجساد غیرنظامیان را مقابل دفتر والی بردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
این معترضان، ادعا دارند که در یک حملۀ هوایی که شام روز گذشته (شنبه، ۲قوس) در ولسوالی پشت رود انجام شد، نُه غیرنظامی جان باختند و هفت تن دیگر زخمی شده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، شماری از باشنده‌گان ولسوالی "پشت رود" ولایت فراه، در اعتراض به آنچه که جان‌باختن ۹ غیرنظامی در یک حملۀ هوایی در این ولسوالی می‌گویند، امروز (یک‌شنبه، ۳قوس) در شهر فراه دست به تظاهرات زدند.

معترضان، جسدهای جان‌باخته‌گان این رویداد را در نزدیکی دفتر والی فراه بردند و خواستار بررسی چگونگی جان‌باختن این غیرنظامیان شدند.

حمله هوایی امریکا در ولایت فراه جان 9 غیرنظامی را گرفت   - اسپوتنیک افغانستان
حمله هوایی امریکا در ولایت فراه جان 9 غیرنظامی را گرفت

این معترضان، ادعا دارند که در یک حملۀ هوایی که شام روز ‌گذشته (شنبه، ۲قوس) در ولسوالی پشت‌ رود انجام شد، ۹ غیرنظامی جان باختند و هفت تن دیگر زخمی شده‌اند.

یکی از این معترضان گفت: "شما از افغانستان استید، برادر من استید؛ به دستور شما، بر من بم‌بارد می‌شود، به‌ دستور شما کودکان ما کشته می‌شوند، به‌ دستور شما نمازگزاران کشته می‌شوند".

معترض دیگر نیز بیان داشت: "شام روز گذشته، این‌ها شهید شدند و حالا که سه ساعت می‌شوند این‌جا (نزدیک دفتر والی) هستیم کسی به سراغ ما نیامده‌است".

مقام‌های محلی فراه، هرچند دربارۀ جان‌باختن غیرنظامیان در پشت رود، چیزی نمی‌گویند اما می‌پذیرند که در دو عملیات جداگانۀ نظامی در ولسوالی‌های پشت رود و گلستان این ولایت به طالبان تلفاتی وارد شده‌است.

عبدالحکیم رسولی، آمر شفاخانۀ فراه نیز می‌پذیرد که جسدهای ۹ تن همراه با ۷ زخمی به این شفاخانه انتقال یافته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала