پروژه گازی نورد استریم-دو، تهدید کنگره به تحریم روسیه

© Photo / Nord Stream 2/Axel Schmidtپروژه گازی نورد استریم-دو، تهدید کنگره به تحریم روسیه
پروژه گازی نورد استریم-دو، تهدید کنگره به تحریم روسیه  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا قصد دارد از طریق بودجه نظامی پروژه گازی نورد استریم-دو را مسدود کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیفنس نیوز، در امریکا از طریق بودجه نظامی قصد دارند پروژه گازی نورد استریم-دو را مسدود کنند. همچنان کنگره معتقد است که آنها قادر به اعمال تحریم‌ علیه پروژه روسیه خواهند بود.

Министр энергетики РФ Александр Новак - اسپوتنیک افغانستان
مشارکت روسیه در ساخت خط لوله گاز از ایران به هند

کنگره ایالات متحده امریکا اصلاحیه مربوط به بودجه دفاعی امریکا برای سال 2020 میلادی را ساخته اند که باید مابع از اجرای پروژه گازی نورد استریم-دو شود. همچنان آنها قصد دارند شرکت‌های که در ساخت این خط لوله انتقال گاز طبیعی همکاری دارند، علیه آنها تحریم‌ها را اعمال کنند.

جیم ریش سناتور از ایالت آیداهو و رئیس‌ کمیته روابط خارجی در سنای امریکا می‌گوید: این مرحله در حال انجام است، به‌خاطر که پنجره فرصت بسته می‌شود و بیشتر بخش این پروژه آماده است.

به گفته وی، این تحریم‌ها شرکت‌های ساختمانی را متقاعد می‌کند که کار خود را روی این پروژه متوقف کنند، زیرا در غیر آن ضررهای جدی متحمل می‌شوند.

این سناتور امریکا می‌گوید: به فکر من اگر این تحریم‌ها اجرا شوند، شرکت‌های بسته می‌شوند و روس‌ها به دنبال راه دیگری برای انجام کار ساخت این پروژه می‌شوند. اگر آنها (روسیه) موفق شوند.

تاکنون متن تحریم‌ها علنی نشده است. به گفته رئیس کمیته روابط خارجی، این متن نزدیک به لایحه‌ای خواهد بود که ممنوعیت ورود اشخاص و دارایی‌های شرکت‌های که همکاری در بخش نورد استریم-دو مسدود می‌کند.

پروژه نورد استریم-دو یک خط لوله‌ی فراساحلی با هزینه‌ی 9.5 میلیارد یورویی است که گاز روسیه را از طریق دریای بالتیک، مستقیماً به آلمان انتقال می دهد.

ایالات متحده امریکا مابع از اجرای این پروژه می‌شود، زیرا قصد دارد گاز مایع خود را در اختیار اروپا قرار دهد. آلمان اخیراً اعلام کرد که نیاز به تامین منابع امریکا ندارد و پیشنهاد کرد که اگر واشنگتن از برنامه‌های خود برای مسدود کردن خط لوله گازی طبیعی روسیه دست بر ندارد، تحریم‌های تلافی جویانه اعمال خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала