اسدالله خالد: با حفظ بی‌طرفی در انتخابات به کسی اجاره اخلال نمی‌دهیم

© Photo / MD / MDاسدالله خالد، وزیر دفاع ملی افغانستان
اسدالله خالد، وزیر دفاع ملی افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرپرست وزارت دفاع افغانستان می‌گوید که نیروهای امنیتی و دفاعی در تمامی روند انتخابات بی‌طرفانه عمل کرده اند و پس از این نیز با حفظ بی‌طرفی کامل اجازه هیچ نوع خشونت را که زندگی مردم را مختل سازد، نمی‌دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری صدای افغان، اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع ملی افغانستان در سخنرانی در کنفرانس "امنیت و صلح" نظامیان زن در کابل گفت که تشویش‌هایی در جامعه وجود دارد که انتخابات به خشونت خواهد رفت، اما او مطمئن است که سیاسیون "با درایت" مانع رفتن کشور به‌سوی یک بحران می شوند.

حمدالله محب از وزارت دفاع دیدن کرد  - اسپوتنیک افغانستان
حمدالله محب از وزارت دفاع دیدن کرد

وی افزود: "ولی این را واضح می‌گویم که ما قسمی که ثابت کرده‌ایم که بی‌طرفانه عمل می‌کنیم، به هیچ نوع خشونت که زندگی مردم افغانستان را مختل بسازد، اجازه نمی‌دهیم".
به گفته‌ی او، نیروهای امنیتی و دفاعی توانایی جلوگیری از هر گونه توطئه های "دشمنان" را دارد. او در عین حال تأکید کرد که مردم افغانستان حقوق مدنی‌شان را باید از مجراهای قانونی مطالبه کنند.
این در حالی است که چندی پیش سه تیم انتخاباتی به رهبری داکتر عبدالله عبدالله، رحمت‌الله نبیل و گلبدین حکمتیار ادعا کرده بودند که نیروهای امنیتی در روند انتخابات دخالت و به نفع تیم مشخص کار می‌کنند.
آقای عبدالله در یک نشست خبری در کابل گفته بود که نیروهای امنیتی بر معترضان در ولایت کندز شلیک کرده و باعث شهید و زخمی‌شدن شماری از این معترضان شده‌اند.
در واکنش به این ادعا، وزارت داخله گفته بود که این افراد از سوی نیروهای پولیس نه، بلکه در نتیجه‌ی اصابت مرمی هاوان گروه طالبان به دفتر ولایتی کمیسیون انتخابات در کندز، شهید و زخمی شده‌اند.
به دنبال این ادعاها، جان بس، سفیر امریکا در کابل نیز گفته بود که هیچ سند و مدرکی مبنی بر دخالت نیروهای امنیتی در روند انتخابات افغانستان وجود ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала